سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیفی مطرح کرد

مخازن نفت و گاز ایران به سرنوشت دریاچه ارومیه مبتلا می شود

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: با تداوم روند فعلی مصرف انرژی در کشور تا کمتراز یک دهه آینده سرنوشت دریاچه ارومیه وسفره های آب زیرزمینی برای مخازن نفت وگاز ایران تکرارمی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نصرت الله سیفی در همایش مصرف بهینه، خرید صرفه جویی انرژی با اشاره به این که مصرف انرژی در ایران تناسبی با شاخصهای اقتصادی نداشته و ندارد، افزود: شدت انرژی در کشور نشان دهنده مصرف بی رویه انرژی است که اگر به فکر آن نباشیم مخازن نفت و گاز به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار می شود.
 
وی افزود: براجرای این سیاست ها بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه به ارزش یکصد میلیارد دلار دربودجه سال 93 به تصویب رسید.
 
مدیرعامل شرکت بهینه سازی سوخت خاطرنشان کرد: وزیرنفت نیز دستور داد که برای شناسایی فرصت های بهینه سازی اقدامات لازم و اطلاع رسانی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با یادآوری این‌که سال ١٣٨٨ از سوی مقام معظم رهبری سال اصلاح الگوی مصرف انرژی نام گرفت، اما برنامه‌های تدوین شده در این زمینه اجرایی نشده است، اظهارکرد: پس از سال ١٣٨٨ شدت انرژی نه تنها روند نزولی نداشته است بلکه روند صعودی پیدا کرده است که در این زمینه باید فکری اساسی کرد.

سیفی افزود: باید با مدیریت جهادی و سرعت کار، شدت انرژی را در کشور مهار کرد تا جبران مافات گذشته شود.
وی با بیان این که از ابتدای سال ٩٣ سبدی از برنامه‌های اجرایی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی در وزارت نفت تدوین شده است، گفت: این برنامه‌ها همانند طرحهای ارتقای کارایی در موتورخانه‌های ساختمانهای اداری، تجاری و مسکونی، توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی، جایگزینی خودروهای فرسوده، برقی کردن چاههای آب کشاورزی، توسعه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق دور افتاده شهری و روستایی، در حال پیگیری و اجراست.  
 
همایش مصرف بهینه خرید، صرفه جویی انرژی، با هدف تبیین نقش و جایگاه قوانین درسطح های کلان کشور در مصرف بهینه انرژی شناسایی ظرفیت های بازار تقاضای انرژی، بررسی چالش ها وموانع مصرف بهینه، فرصت های سرمایه گذاری و روش های تامین مالی و ارایه راه کارهای عملی جهت تشویق بخش خصوصی برگزارمی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، مخازن ، گاز ، انرژی ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.