سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر بهداشت اعلام کرد

فعالیت 3 هزار و 900 ‌پزشک متخصص تمام‌وقت در مناطق محروم کشور

حریرچی گفت: در کل کشور 3 هزار و 900 پزشک متخصص تمام وقت در مناطق محروم کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ( وب دا)؛ دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در جمع اصحاب رسانه در مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در هر نقطه از سیستان و بلوچستان که نیاز به حضور پزشک بوده به همت دولت و مجلس شرایط فراهم شده ‌اگر چه هنوز با ایده‌آل فاصله داریم.

وی افزود: باید شرایط ارائه یکسان خدمات به همه ایرانیان فارغ از دین و مذهب و قومیت فراهم شود.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده‌ای که ما در کشور داریم تعداد عظیم بیمه نشده‌ها بود که در سال‌ جاری 9 میلیون نفر در کل کشور بیمه شده و هیچ ایرانی نیست که بیمه نباشد.

وی بیان کرد: مردم حاشیه شهر از شرایط خوبی برخوردار نیستند، شرایط حاشیه‌نشینی از همه نظر در این منطقه با سایر نقاط کشور متفاوت است، ما مکلف هستیم خدمات بهداشتی را در حاشیه شهرها ارتقا دهیم.

 

حریرچی افزود: ‌تامین پزشک متخصص از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان بوده به طوری که در زابل سال قبل یک پزشک جراح ‌داشت، اما امسال به هفت پزشک افزایش یافته ‌و تعداد جراحی‌های انجام شده نیز از 400 عمل به یک هزار و 200 عمل رسیده است.

 قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در کل کشور 3 هزار و 900 پزشک متخصص تمام وقت در مناطق محروم کشور فعالیت می‌کنند.

وی شاخص‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان را به نسبت شرایطی که در این منطقه حاکم است خوب ارزیابی کرد و گفت: با اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده اعتماد مردم جلب شده و شاهد مراجعه کمتر بیماران به بیمارستان‌های خصوصی هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در حاشیه شهر‌ها به ازای هر 4 هزار نفر یک مراقب بهداشتی در نظر گرفته خواهد شد تا نه تنها زمان بیماری بلکه به صورت مستمر مراقبت‌های بهداشتی از جمله کنترل فشار خون را انجام دهند.

حریرچی تاکید کرد: تمامی روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر دارای پزشک و ماما هستند و ارائه خدمات درمانی به روستاییان با سه درصد فرانشیز صورت می‌گیرد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.