سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

در استان کردستان از هر 956 هزار ازدواج انجام شده 133 هزار منجر به طلاق می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تا پایان دی ماه سال 93 بیش از 956 هزار واقعه ازدواج انجام شده است که از این تعداد 133 هزار و 40 واقعه به طلاق انجامیده است.

به‌گزارش‌ خبرنگار باشگاه‌ خبرنگاران‌ سنندج؛‌علیرضا آشناگر در‌ هفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج گفت: سند پیشگیری و کنترل طلاق باید دارای ادبیات و مفهومی گسترده باشد و مشکلات مفهومی آن برطرف شود.

وی افزود: این سند در آینده به عنوان مرجع تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی قرار خواهد گرفت و باید منسجم و متقن باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بیان کرد:نمی‌توانیم علل و عوامل طلاق در کشور را یکسان فرض کنیم.

آشناگر گفت: آموزش خانواده‌ها، استفاده از خرده‌فرهنگ‌ها، بهره‌مندی از توان روحانیون و نقش ویژه آنان در این عرصه و رسیدگی به پرونده‌های طلاق همگی از جمله مواردی است که می‌تواند در مبحث طلاق مؤثر واقع شود.

وی افزود: تا پایان دی ماه سال 93 بیش از 956 هزار واقعه ازدواج انجام شده است که از این تعداد 133 هزار و 40 واقعه به طلاق انجامیده است و در کل می‌توان گفت 14 درصد کل ازدواج‌های کشور به طلاق منجر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اعلام کرد: در این مدت نیز در استان کردستان 15 هزار و 718 واقعه ازدواج انجام شده است که 3 هزار و 306 واقعه به طلاق منجر شده است.

آشناگر گفت: با این آمارها می‌توان گفت که 21 درصد ازدواج‌ها در استان به طلاق منجر شده است و این مهم با بررسی همه شهرها و روستاهای استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، منجر ، واقعه ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.