سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگر PA328Q ایسوس تلفیقی از هنر و فناوری

شرکت ایسوس در حوزه نمایشگرهای حرفه‌ای محصولات متنوعی دارد. نمایشگرهای سری ProArt که برای طراحان و گرافیست‌ها در نظر گرفته شده‌اند یکی از محصولات پرطرفدار ایسوس است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ جدیدترین عضو خانواده ProArt که در نمایشگاه CES امسال رونمایی شد مدل PA328Q در رده نمایشگرهای ۴K/UHD است که مراحل کالیبره کردن آن از پیش انجام شده است. این نمایشگر ۳۲ اینچی به گونه‌ای طراحی شده است که برای عکاسان، فیلم سازان، گرافیست‌های حرفه‌ای مناسب باشد و کیفیت تصویر مورد نیاز آن‌ها را به خوبی فراهم سازد. نسبت تصویر این نمایشگر ۱۶:۹ و وضوح آن در حالت پیش فرض 3840 × 2160 با عمق پیکسل ۱۳۸ پیکسل در اینچ است. PA328Q با قاب باریک و طراحی ارگونومیک نه تنها از زیبایی لازم برخوردار است بلکه تصاویر را نیز به زیبایی و وضوح بالا به نمایش در می‌آورد و به طور کامل از رنگ‌های sRGB و ۷۰۹ .Rec پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که این نمایشگر برای گرافیست‌ها و عکاسان حرفه‌ای طراحی شده است ایسوس تلاش کرده تا با پیاده سازی فناوری Eye Care کمترین آسیب به چشمان کاربران وارد شود. به علاوه تمام خروجی‌های ویدیویی لازم برای این نمایشگر از جمله HDMI 2.0 و MHL 3.0 را نیز در نظر گرفته است تا امکان مشاهده محتوای ۴K/UHD از دستگاه‌های موبایل را نیز امکان پذیر سازد.



تصاویر ۴K/UHD با جزئیات کامل در یک نمایشگر ۳۲ اینچی
PA328Q یک نمایشگر ۳۲ اینچی با قاب بسیار باریک است. وضوح تصویر در این نمایشگر 3840 × 2160 با عمق پیکسل ۱۳۸ppi می‌باشد که در مقایسه با عمق پیکسل یک نمایشگر Full HD 1920×1080 چهار برابر از کیفیت بهتری برخوردار است. پنل به کار رفته در آن از نوع IPS با زاویه دید ۱۷۸ درجه است تا جابجایی رنگ را حتی در بیشترین زاویه به حداقل برساند.

کالیبره سازی در کارخانه برای کاربران حرفه‌ای

از آنجایی که این نمایشگر برای عکاسان، فیلم سازان و گرافیست های حرفه ای طراحی شده است، ایسوس برای بهینه سازی دقیق رنگ ها ، در کارخانه ایسوس کالیبره شده و از ۱۰۰ % از رنگهای sRGB و Rec. 709 که در تلویزیونهای HDTV یک استاندارد است، پشتیبانی میکند.



امکانات اتصالی گسترده با قابلیت پشتیبانی ۴K/UHD
ایسوس امکانات اتصالی کاملی را برای نمایشگر PA328Q فراهم کرده است که شامل یک DisplayPort 1.2، یک mini-DisplayPort 1.2، دو خروجی HDMI 1.4 و یک خروجی HDMI 2.0/MHL می‌شوند تا به طور کامل از محتوای ۴K/UHD و با حداکثر فرکانس ۶۰ هرتز پشتیبانی کند. کاربران می‌توانند دستگاه‌های موبایل خود که از قابلیت سازگاری با MHL برخوردار هستند را به این نمایشگر متصل کنند تا بتوانند محتوای ۴K/UHD را از طریق آن ببینند. نمایشگر PA328Q ایسوس به چهار پورت USB 3.0 نیز مجهز می‌باشد.

فناوری‌های انحصاری ایسوس برای راحتی کاربران
PA328Q از فناوری Eye Care ایسوس و همچنین فناوری TUV برای جلوگیری از لرزش تصویر برخوردار است تا تجربه بصری راحت و دلپذیری را برای کاربران فراهم سازد. به علاوه این نمایشگر از فناوری Blue Light نیز پشتیبانی می‌کند که پایه و اساس حالت Reading و Darkroom در فناوری SplendingPlus Video Intelligent است. در این دو حالت به میزان چشم گیری سطح نور آبی را برای محافظت از چشم کاهش می‌دهد.



ویژگی QuickFit Virtual Scale ،PbP و PiP
علاوه بر امکاناتی که ذکر شد این نمایشگر ۳۲ اینچی از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار است. QuickFit Virtual به کاربران اجازه می‌دهد تا ابعاد حقیقی عکس‌ها و اسناد را پیش از چاپ کردن بازبینی کنند. خطوط راهنمای روی نمایشگر امکان بررسی دقیق ابعاد، چینش و جهت دهی فایل‌ها را میسر می‌سازد و این یکی از ویژگی‌هایی است که در نمایشگرهای حرفه‌ای ایسوس می‌توان یافت به علاوه PA328Q امکان نمایش تصویر در تصویر و همچنین نمایش دو تصویر همزمان در کنار یکدیگر را نیز فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند به راحتی دو منبع ورودی تصویر را به صوت همزمان در کنار هم مشاهده کنند. در حالت PiP محتوای دوم در یکی از گوشه‌های نمایشگر به تصویر در می‌آید و در حالت PbP صفحه نمایش در یک خط افقی نصف می‌شود.



برنده جایزه طراحی Red Dot
PA328Q طراحی ارگونومیکی دارد و تمام تنظیمات افقی و عمودی به راحتی توسط لولاهای تعبیه شده امکان پذیر است. PA328Q از طریق VESA به دیوار و یا هر پایه‌ای به راحتی متصل می‌شود. این نمایشگر ایسوس به دلیل طراحی ارگونومیک و دقت در تمام جزئیات جایزه طراحی Red Dot سال ۲۰۱۴ را از آن خود کرده است.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.