با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

۷۲۰ پروژه ارتباطی و مخابراتی در استان خراسان رضوی افتتاح شد

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 720 پروژه ارتباطی و مخابراتی با اعتباری بالغ بر 5000 میلیارد ریال در استان خراسان رضوی افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات؛ پروژه‌های انجام شده مربوط به سازمان تنظیم مقررات - زیرساخت - پست - پست بانک - مخابرات - اپراتورها است.

سامانه جهت یاب سوم طیف فرکانس در شهرستان مشهد مقدس، توسعه پهنای باند دیتای اپراتورها در استان به ظرفیت 1300 مگابایت، توسعه دروازه ارتباطات بین الملل مشهد به ظرفیت 000/10 مگابایت، توسعه پهنای باند انتقال اپراتورها در استان به ظرفیت E1 2274، توسعه شبکه فیبر نوری استان جمعاً به میزان 79 کیلومتر، ازجمله این افتتاح‌ها است.

همچنین افتتاح 2000 باجه مستقل شده روستایی پست بانک، توسعه سیستم‌های شبکه ارائه خدمات باند پهن، توسعه سیستم‌های سوئیچ و دسترسی به خدمات مخابراتی و ارتباطی، افتتاح 180 پروژه مخابراتی و چندین پروژه مربوط به اپراتورهای تلفن همراه از جمله شبکه نسل 3 و 4 ایرانسل و همراه اول، افتتاح توسعه بخش core در 8 نقطه، توسعه بخش ترنسپورت در 380 نقطه، توسعه و نوسازی BSS و RAN در 100 نقطه، نوسازی شبکه IP استان خراسان رضوی و راه اندازی 26 سایت مخابراتی رایتل از مهمترین پروژه‌ها است.

دکترواعظی دراین مراسم؛ با تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت: ما بر عهد و پیمانی که دکتر روحانی قبل از انتخابات با مردم بست، پایبندیم و دولت تدبیر و امید قول داد تا از شایستگان استفاده کند.

وی همچنین با تبریک موفقیت آمیز ماهواره فجر به فضا و قرار گرفتن در مدار اصلی افزود: درتلاشیم تا تمام امکانات در یک یا چند شهر بزرگ متمرکز نشود.

واعظی بابیان اینکه با طرح حقوق شهروندی از طرف دکتر روحانی ما دیگر شهروند درجه 1 و 2 نداریم؛ افزود: ما خدمتگزار مردم محروم هستیم و این برنامه و سیاست دولت دکتر روحانی است.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: ما در ابتدای دولت با بررسی وضعیت وزارت ارتباطات در برنامه پنجم یافتیم که فقط 13% برنامه‌های پنجم توسعه پیش رفته است و بخش عظیمی از برنامه‌ها انجام نشده بود و این مسئولیت ما را برای جبران عقب افتادگی برنامه، چند برابر کرد.

وی بابیان اینکه خراسان رضوی مرکز مذهبی ایران است و نگاه همه مردم و مسئولین به این مرکز و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) است افزود: هر چه به این منطقه خدمت کنیم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم. خدمت به زوار امام رضا (ع) و استان خراسان عبادت است.

واعظی تصریح کرد با سفرهایی که به استان‌ها انجام داده‌ام از نزدیک دیدم که خوشبختانه  نهضت توسعه ICT در کشور به راه افتاده است. سرمایه این دولت همبستگی، همدلی، صمیمیت و اعتماد به دولت است که باید برای حفظ این سرمایه تلاش کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فردا روز مهمی برای دولت و نظام است و ان شاءالله همانند سال‌های گذشته به ندای رهبر خود پاسخ داده و در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور داشته باشیم.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.