سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوحمزه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عدم اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی کشور را در آینده با مشکل مواجه می‌کند

کار‌شناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای‌اسلامی گفت: اگر کشور به سمت اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی پیش نرود در حوزه‌های مختلف با مشکل روبرو خواهد شد.

"داریوش ابوحمزه "در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دولت در بودجه سال 93 با کاهش درآمدهای نفتی مواجه شد، اظهارداشت: چنین کسری‌هایی که ناشی از نوسانات قیمت نفت است، باید به‌وسیله روش‌های تورم‌زا مهار شود و برای عملی شدن این اتفاق دولت موظف است به صورت دستی هزینه‌ها را کاهش دهد و در این صورت پروژه‌های عمرانی نیز با رکود جدی مواجه خواهد شد.  
 
این کار‌شناس مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: در بحث کالاهای وارداتی نیز وقتی از یک منبع واحد واردات کالا داشته باشیم، با آن مبادی ورودی به مشکل برخورد خواهیم کرد و آن کالا با اختلال جدی روبرو می‌شود.  
 
وی ادامه داد: در صنایع مختلف برخی حلقه‌های تولید در کشور از تکنولوژی بالایی برخورداراست و ما در آن حوزه‌ها هنوز به توان تولید داخلی نرسیده‌ایم در صورتی که به سمت تولید داخلی آن‌ها برویم، مانند توانمندی در حوزه‌های نظامی و نیروگاه‌ها، دیگر با قطع فروش این فناوری از سمت کشورهای مقابل به مشکل بر نخواهیم خورد.  

ابوحمزه تصریح کرد: موارد ذکر شده بخشی از سرفصل‌های سیاست اقتصاد مقاومتی بود و اگر کشور به سمت اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی پیش نرود، در حوزه‌های مختلف با مشکل روبرو خواهد شد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: قوه مقننه و مجریه برای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تا امروز اهتمام جدی به خرج نداده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، قیمت ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.