سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محصولات ارگانیک؛

قزوین، رتبه برتر کشت محصولات ارگانیک کشور را کسب کرد

فرماندار قزوین گفت:کشت پسته، فندق، زیتون و زغال اخته در قزوین به صورت ارگانیک انجام می‌شود که در کشور دارای رتبه های برتر هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، سیدعلی موسوی درباره مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان قزوین اظهار داشت: در سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین ایشان نگاه توسعه‌ای به شهرستان قزوین را در بحث کشاورزی دیده بودند و دشت قزوین را به عنوان یکی از مستعدترین دشت‌های کشاورزی کشور مطرح کردند.

وی افزود: این در حالی است که قزوین در بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور رتبه‌های بالایی دارد که از این محصولات می‌توان به زیتون و فندق به عنوان رتبه دوم، زغال اخته رتبه نخست و گیلاس به عنوان رتبه سوم اشاره کرد که برخی از آنها به صورت ارگانیک کشت می‌شود.

فرماندار قزوین عنوان کرد: شهرستان قزوین از لحاظ گیاهان دارویی مانند گل‌گاوزبان رتبه خوبی را در کشور دارد و امیدواریم وضعیت کشاورزی قزوین با توجه به افزایش ماشین‌آلات صنعتی بهتر شود که این امر مستلزم مشارکت دستگاه‌‌های مربوطه و خود کشاورزان است.

وی با اشاره به ضرورت کشت محصولات سالم و بدون استفاده از کودهای شیمیایی گفت: کشت محصولات ارگانیک نیز باید در دستور کار قرار گیرد چراکه محصولات کشاورزی و مواد غذایی ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد.

موسوی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان نیز خاطرنشان کرد: شهرستان قزوین از نظر گردشگری موقعیت ویژه‌ای دارد و از نظر ثبت آثار تاریخی جزو شهرستان‌های برتر کشور قرار دارد که از این ظرفیت باید در راستای ایجاد توسعه پایدار و اشتغال استفاده کرد.

وی تصریح کرد: از آثار تاریخی معروف شهرستان قزوین می‌توان از بزرگترین آب‌انبار تک گنبدی و بزرگترین کاروانسرای درون شهری در کشور به نام سعدالسلطنه نام برد که باید بیش از پیش به گردشگران معرفی شود.

فرماندار قزوین تاکید کرد: شهرستان قزوین از لحاظ طبیعی هم دارای موقعیت ویژه‌ای دارد که از این حیث می‌توان از تنوع آب‌و‌هوایی الموت، دریاچه اوان، مناطق حفاظت شده در الموت و طارم نام برد.

موسوی گفت: شهرستان قزوین از لحاظ صنعتی موقعیت مطلوبی ندارد و صنایع استان قزوین بیشتر در شهرستان البرز و آبیک تمرکز یافته است.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.