سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بی‎سابقه خودکشی نوجوانان آمریکایی با سلاح گرم

گزارش ها حاکی است شمار نوجوانان امریکایی که با استفاده از سلاح گرم اقدام به خودکشی کرده‌اند به بالاترین میزان در 12 سال گذشته رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج بررسی مرکز مقابله با خشونت "برادی" در آمریکا نشان می دهد در سال 2013 میلادی 876 کودک و نوجوان آمریکایی با استفاده از سلاح گرم اقدام به خودکشی کردند که این میزان از سال 2001 بی سابقه بوده است. 

این مرکز در گزارشی اعلام کرد 82 درصد خودکشی ها مربوط به سنین 10 تا 19 سال بوده که با استفاده از سلاح متعلق به یکی از اعضای خانواده اتفاق افتاده است. 

اکثر تیراندازی‌ها در مدارس نیز با استفاده از سلاحی صورت گرفته که به یکی از اعضای خانواده تعلق داشته است. 

در سال 2013، جراحات ناشی از تیراندازی دومین علت شایع مرگ و میر کودکان و نوجوانان ده تا 19 ساله بوده است. 

"دان گراس" رئیس مرکز برادی می‌گوید میلیون ها آمریکایی گمان می کنند با نگهداری اسلحه در منازل خود می توانند امنیت خانواده ها را تامین کنند حال آنکه هر روز در کشور دهها خانواده متوجه می شوند که این تصور اشتباه تا چه حد خطرناک و فاجعه بار است. این سومین سال متوالی است که نرخ خودکشی میان نوجوانان آمریکایی با استفاده از سلاح گرم افزایش می یابد.

وی افزود روزانه 48 کودک بر اثر تیراندازی مجروح می شوند و یا جان خود را از دست می دهند. یکی از مهمترین شیوه های مقابله با این فجایع آموزش والدین درباره خطرات نگهداری سلاح در خانه است. 

ایالت های آلاسکا، لوییزیانا، آلاباما، می سی سی پی و وایومینگ از جمله ایالاتی هستند که بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر تیراندازی را در آمریکا دارند. این در حالی است که در ایالت هایی همچون هاوایی ، ماساچوست و نیویورک این آمار به  پایین ترین میزان می رسد. 

انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.