سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکاتی برای کاهش درد ناشی از گرفتگی عضلات در دوران بارداری

گرفتگی عضلات پا در خانم‌های باردار بسیار مشاهده می‌شود، اما پزشکان توصیه‌هایی در این زمینه داشته‌اند که می‌تواند به درمان و یا کاهش این مشکل کمک بسیاری کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، دکتر نریمان متخصص زنان و زایمان در برنامه مجله بارداری در خصوص درمان گرفتگی عضلات پا در خانم‌های باردار گفت: گرفتگی عضلات پا هنگام استراحت در خانم‌های باردار بسیار مشاهده می‌شود.

وی افزود: برای درمان و یا کاهش این مشکلات بهتر است مصرف غذاهایی که حاوی ویتامین هستند، فراموش نشود.

وی ادامه داد: همچنین بهتر است با انجام ورزش‌های سبک و قدم زدن در خانم‌های باردار فراموش نشود زیرا با انجام این فعالیت‌های روزانه گردش خون در بدن افزایش می‌یابد و گرفتگی عضلات پا کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از روش‌های کاهش گرفتگی عضلات پا در خانم‌های باردار گرفتن دوش با آب ولرم و شست‌وشوی پا با آب و نمک رقیق می‌باشد.

وی افزود: یکی از بیماری‌هایی که در خانم‌های باردار ایجاد می‌شود سردرد است که به دلیل خستگی جسمی بوجود می‌آید و درمان آن با استراحت و تنفس هوای تمیز امکان‌پذیر است.

وی در آخر گفت: اما در صورتی که این سردردها طولانی‌ مدت باشد با اختلال گرفتگی ؟؟ همراه است که در این صورت برای درمان آن باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.