سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای درمان سینوزیت آنتی بیوتیک بخوریم یا نخوریم؟

درمان سینوزیت حساسیت خاصی دارد که درمان آنتی بیوتیکی آن اگر به درستی صورت نگیرد،‌ می تواند بیماری را تشدید کرده و روند درمان را به تاخیر بیاندازد.

حمیدا... سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری تصور می‌کنند که برای درمان سینوزیت حتما باید دارو به ویژه آنتی بیوتیک بخورند که این تصور همیشه درست نیست.

وی تاکید کرد: درمان سینوزیت حساسیت خاصی دارد که درمان آنتی بیوتیکی آن اگر به درستی صورت نگیرد، می تواند بیماری را تشدید کرده و روند درمان را به تاخیر بیاندازد.

سلطانی اظهار داشت: در مواقعی که سینوزیت چندان شدید نیست، بهترین درمان استفاده از بخور آب گرم برای مرطوب سازی محیط و تنفس راحت تر از طریق بینی و استراحت است.

وی با اشاره به موارد مزمن سینوزیت، یادآور شد: استفاده از آنتی بیوتیک‌ها زمانی که بیماری تشدید شده و علائم بیماری با گذشت زمان بهبود نمی‌یابد، الزامی است.

سلطانی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که بدون نظر پزشک، نباید اقدام به مصرف داروی خاصی کرد و اگر سینوزیت مزمن هم شده است، باید با پزشک در خصوص مصرف هر نوع دارو به ویژه آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد احتقان مشورت کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.