سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چیت‌چیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

کاهش بخار آب دریاچه‌ها از راهبردهای کاهش مصرف ‌آب است

وزیر نیرو گفت: در نظر داریم در شهرهای پر تنش از نظر منابع ‌آبی، با توزیع تجهیزات و ایجاد تمهیداتی برای کاهش بخار آ‌ب دریاچه‌‌ها میزان مصرف آب را کاهش دهیم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه همایش مرکزی ایست آب نیست که امروز (یکشنبه ) در تالار فرهنگ برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 20 درصدی بارندگی در سال آبی آینده، اظهار کرد: پیش بینی شده در سال آبی آینده( شهریور ماه سال 94)، 20 درصد بارندگی نسبت به سالهای قبل کاهش یابد که می توان با کمک مردم و برنامه‌ریزی های جدی مشکلات را پشت سر بگذاریم.  
 
وی در خصوص سوال رئیس جمهور در پرسش مهر 15، گفت: سوال هوشمندانه رئیس جمهور میلیونها دانش آموز و خانواده آنان را درگیر پاسخگویی به آن کرده و یک اثر فرهنگی خوبی به جا خواهد گذاشت.
 
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم آب را درست مصرف کنند تا به یک رفتار دائمی در نسل‌های آینده تبدیل شود، تصریح کرد: کشور ما کشور کم آبی است و نیازمند آن هستیم که بدانیم چگونه قطره قطره این آب را مصرف کنیم.  
 
چیت‌چیان با بیان اینکه مهمترین راهبرد در جلوگیری از هدر رفتن آب مدیریت مصرف است گفت: باید با تصفیه کردن و بازگرداندن آب به چرخه مصرف از آن مجددا استفاده کنیم همچنین می‌توانیم با اصلاح الگوی کشت در کشاورزی و اصلاح شیوه‌های آبیاری میزان مصرف آب را کاهش دهیم.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه خانواده‌ها می‌توانند با کاهش مصارف خانگی خود 30درصد مصرف آب را کاهش دهند، تصریح کرد: در نظر داریم در شهرهای پر تنش از نظر منابع ‌آبی مصرف آب را با توزیع تجهیزات، استفاده از آب دریاها، نمک زدایی و شیرین سازی و ایجاد تمهیداتی برای کاهش بخار آ‌ب دریاچه‌ها میزان مصرف ‌آب را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصرف ، آب ، دریاچه‌ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.