سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندیشکده انگلیسی مطالعات راهبردی گزارش داد

بشار اسد با حفظ برتری نظامی در قدرت باقی می‌ماند

یک اندیشکده معتبر انگلیسی نوشت: حمایت‌های پایدار ایران و روسیه از بشار اسد در قیاس با حمایت‌های نامتعادل غرب و جهان عرب از شورشیان سوری، موجب قدرت گرفتن رییس جمهور سوریه شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اندیشکده انگلیسی "مطالعات راهبردی" طی گزارشی تحت عنوان "حکومت اسد برتری نظامی خود را حفظ خواهد کرد"، نوشت: "بشار اسد" رییس جمهور سوریه بعد از گذشت 2 سال حمایت و بازیابی قدرت ، تا چند سال دیگر در قدرت خواهد ماند.
 
بر اساس این گزارش،جدا شدن برخی افسران نظامی ارتش سوریه برخلاف ظاهر قضیه منجر به شکل گیری یگانی قوی از وفاداران به اسد شده است که در سرتاسر کشور صف آرایی کرده‌اند.
 
از سویی دیگر،ارتباط دائمی با متحدان منطقه‌ای موجب بقاء اسد در قدرت شده است. حمایت مطمئن ایران و روسیه از اسد و ارسال مهمات برخلاف حمایت‌های پراکنده غرب و جهان عرب از شورشیان سوری از دیگر عوامل قدرت گیری دولت اسد است.
 
از این گذشته، حضور نیروهای شیعه با تجربه در عراق  و حمایت نیروهای حزب‌الله از ارتش وفادار به بشار اسد، تاثیر شگرفی داشته است.
 
در انتهای این مطلب آمده است: البته جریان‌های سیاسی منطقه و پیدایش داعش وضعیت سوریه را در باز پس‌گیری و احاطه کامل بر کشور سخت کرده اما با وجود منابع حمایتی ذکر شده، متحدان وفادار و ارتش متحد بشار اسد چند سال دیگر در قدرت باقی خواهد ماند.
 انتهای پیام/زض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.