سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف این نوع نان از کم خونی پیشگیری می‌کند

مصرف نان‌هایی که با خمیر ترش تهیه می‌شوند به جذب بهتر آهن کمک زیادی کرده و از این طریق می‌تواند از بروز کم خونی تا حد قابل ملاحظه‌ای پیشگیری کند.

نریمان سعادتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ متاسفانه در تهیه بسیاری از نان‌ها به تاثیر نان بر روی بدن توجه نمی‌شود و بسیاری از افراد نانوا تنها به فکر سود هستند.

وی با بیان اینکه باید نان‌هایی مصرف شوند که بهتر در بدن هضم، جذب و استفاده می‌شوند، تاکید کرد:‌ مصرف نان‌هایی که با خمیر ترش تهیه می‌شوند به جذب بهتر آهن کمک زیادی کرده و از این طریق می‌تواند از بروز کم خونی تا حد قابل ملاحظه‌ای پیشگیر کند.

سعادتی افزود: آرد سبوس‌دار ماده‌ای بنام فی تین دارد که این ماده مواد معدنی نظیر آهن، منیزیم و کلسیم را جذب کرده و مانع استفاده بدن از این مواد و عناصر معدنی ضروری می‌شود.

وی یاد آور شد: در واقع اگر برای تهیه نان از خمیر مایه جوش شیرین استفاده شود، در آن صورت تجزیه فی تین به درستی انجام نمی‌شود و در نتیجه عناصر معدنی جذب نمی‌شوند.

سعادتی گفت:‌ در مقابل اگر خمیر توسط خمیر ترش ور بیاید، ماده فی تین تجزیه شده و عناصر معدنی بهتر و با سهولت بیشتری جذب می‌شوند.



انتهای پیام/
برچسب ها: نان ، کم خونی ، آهن ، مواد معدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.