سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس جمهور ؛

موظفیم اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنیم

رئیس جمهوری در دیدار با طلاب و علمای اصفهان گفت: موظفیم اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنیم و به دنیا بگوئیم که دین با خشونت فاصله دارد.روحانی ادامه داد: امام خمینی ( ره ) با قیام خود به دنیا اعلام کرد که اسلام قدرت اداره جامعه را دارد و ما باید با پیروی از اندیشه های امام راحل حواسمان جمع باشد و در سیاست و گفته هایمان آن را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دیشب در این دیدار افزود: دشمنان تلاش می کنند تا اسلام را دین خشونت معرفی کنند.
رئیس جمهوری به رفتار خشونت آمیز گروههای افراطی اشاره کرد و گفت: منشاء این حوادث، دشمنان اسلام هستند زیرا این رفتارها توسط گروههای افراطی که هیچ ارتباطی با دین ، پیامبر ( ص ) و قرآن ندارند، انجام می شود.
وی اظهار کرد: در چنین شرایطی موظفیم اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنیم و به دنیا بگوئیم که دین با خشونت فاصله دارد. 

روحانی به تصویب طرح پیشنهادی ایران در سازمان ملل مبنی بر مبارزه با تروریسم و جهان ضد خشونت اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم توانستیم پرچم جهان ضد خشونت را در سازمان ملل متحد برافراشته کنیم .
 

رئیس جمهوری تاکید کرد: امروز نیز برای ادامه راه و برای ترویج اخلاق و توسعه کشور در همه زمینه ها نیازمند اتحاد هستیم.


وی با اشاره به اینکه موفقیت دولت یازدهم در کاهش نرخ تورم در یکسال گذشته بی سابقه بوده است ، افزود: از پارسال تا امسال با کمک مردم و حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تورم 40 و چند درصدی به 16 درصد کاهش یافت .

روحانی با بیان اینکه این بدان معنا نیست که قیمت همه اجناس ارزان شده است ، افزود: اما اسب سرکش و ویرانگر تورم مهار شده است.

وی این موفقیت دولت را معجزه دانست و اظهار کرد: نمی خواهم بگویم که در مسائل اقتصادی بدون علم از روایات و احادیث استفاده می کنیم اما دین به ما گفته است که بیاموزیم و آن را بکار گیریم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: وقتی دین، فرهنگ تجربه و علم با یکدیگر تلفیق شود زمینه های توفیق فراهم می شود.

وی به سابقه علمی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: زمانیکه علوم مختلف از جمله ریاضیات و فلسفه و حتی پزشکی به شکل کنونی در دانشگاهها تدریس نمی شد، این علوم در حوزه های علمیه تدریس می شد.

روحانی ادامه داد: امام خمینی ( ره ) با قیام خود به دنیا اعلام کرد که اسلام قدرت اداره جامعه را دارد و ما باید با پیروی از اندیشه های امام راحل حواسمان جمع باشد و در سیاست و گفته هایمان آن را رعایت کنیم.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.