سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلودگی هوا موجب آسیب موها شده است

بررسی‌ها نشان می دهند که علاوه بر استعمال دخانیات به ویژه سیگار، آلودگی هوا با فعال کردن رادیکا‌های آزاد موجب آسیب موها شده است.

منصور‌ جواهری، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: آلودگی هوای شهرها یک معضل جدی جامعه امروزی است و تقریباً همه اندام‌ها و قسمت‌های بدن در نتیجه آن دچار مشکل یا آسیب می شوند.

وی با اشاره به اینکه دود کارخانجات و خودروها دو عامل اصلی آلودگی هوا است، تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می دهند که علاوه بر استعمال دخانیات به ویژه سیگار، آلودگی هوا با فعال کردن رادیکال‌های آزاد موجب آسیب موها شده است.

جواهری، گفت: برای کاهش تأثیر آلودگی هوا دو راهکار عمده وجود دارد که یک راه آن پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده است و راه دیگر آن مصرف مواد غذایی است که اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی می کند.

وی یاد‌آور شد: آنتی‌اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که می توانند اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند و همچنین موجب ساخته شدن موی جدید و استحکام موها شوند.

جواهری، خاطر نشان کرد: میوه‌ها و سبزی‌ها، منابع غذایی مفیدی هستند که دارای آنتی‌اکسیدان‌های خوبی برای مقابل با رادیکال‌های آزاد بوده و به تقویت موها کمک می کنند.



انتهای پیام/
 



برچسب ها: آلودگی ، هوا ، مو ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.