سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیری‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آغاز شمارش معکوس تا از بین رفتن داعش/ این گروه تروریستی از درون نابود شده است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: افکار، روش‌ها و برخورد داعش باعث شده که افکار عمومی چه در منطقه و چه در سطح جهان به این گروه تروریسیتی، موضع منفی بیشتری داشته باشند؛ ضمن این که گروه تروریستی از درون نابود شده و عاقبت اعضاء‌ این گروه متوحش، همدیگر را از بین خواهند برد.

«رضا امیری‌مقدم» در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با وضعیت داعش در منطقه، اظهارداشت: داعش، در حال حاضر با شکست‌های مختلفی در سوریه و به خصوص در موضوع عین‌العرب یا همان کوبانی، مواجه شده و در عراق هم طی یک ماه گذشته تعرضاتی را در اطراف سامرا و کرکوک داشته که نیروهای عراقی اقدامات آن‌ها را خنثی و داعشی‌ها را به عقب راندند.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در استان دیالی، داعش به صورت رسمی توسط ارتش و نیروهای مردمی پاکسازی شده، اما همچنان استان‌های نینوا، موصل و الانبار در تسلط تروریست‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: بخش‌هایی از استان صلاح‌الدین، اطراف کرکوک و اربیل نیز آلوده به وجود گروه تروریستی داعش است و نبرد و درگیری همچنان ادامه دارد.
 
امیری‌مقدم اظهار داشت: داعش و گروه‌های تکفیری دیگر، از ابتدا بنا به خشونت داشتند و این مسئله تازه‌ای نیست و آن‌ها هر جایی که توانستند با مخالفان و مردم آن‌ مناطق با خشونت برخورد کردند، ترور و سر بریدن و این قبیل جنایات جزو ذات گروه‌های تکفیری است.
 
وی با اشاره به علت نام‌‌گذاری این گروه‌ها به تکفیری افزود: آن‌ها غیر از خودشان دیگران را کافر می‌دانند، حال که آن‌ها کافر شدند ریختن خون‌شان نیز حلال است، از نظر آن‌ها بریدن سر افراد و این دست جنایات ثواب محسوب می‌شود و این موضوع برای انسان‌هایی که از بیرون به قضیه نگاه می‌‌کنند و دارای عاطفه و رحم هستند، قساوت تکفیری‌ها را به نمایش می‌گذارد و باید گفت شمارش معکوس برای از بین رفتن داعش، آغاز شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افکار، روش‌ها و برخورد داعش باعث می‌شود با گذشت زمان افکار عمومی چه در منطقه و چه در سطح جهان به این گروه تروریسیتی، موضع منفی بیشتری داشته باشند ضمن این که گروه تروریستی از درون نابود شده و عاقبت اعضاء‌ این گروه متوحش، همدیگر را از بین خواهند برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، سوریه ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
نکته گو
۱۵:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
بسیار زیبا ؛ گویا و رسا بود آفرین