سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"زنان" مهمترین نقش را در تغییر سبک زندگی دارند

یک عضو هیات علمی دانشگاه گفت: بانوان ما هم نقش همسری و هم نقش مادری را ایفا می کنند و در تغییر سبک زندگی مهمترین نقش را دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،سیده آذر موسوی، در همایش زن و سبک زندگی اسلامی که در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه هر آنچه را که داریم به برکت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امام راحل در ابعاد مختلفی به ویژه در بحث خانواده و نگرش نسبت به بانوان، تحول‌های عظیمی را ایجاد کردند.

وی با تبریک دهه فجر عنوان کرد: مردم ما با تظاهرات های میلیونی خود بساط نظام 2500 ساله شاهنشاهی را برچیدند و به اذعان خود غربی‌ها، معجزه قرن را رقم زدند.

وی ادامه داد: این نهضت عظیم، برگرفته از عاشورا و درس مکتب امام حسین(ع) بود که به ما آموختند نباید در مقابل ظلم و ستم ساکت بنشینیم.

موسوی بیان کرد: مردم ما گرفتار رژیمی بودند که نه تنها به زنان و جوانان ما اجازه حضور در هیچ عرصه ای را نمی داد بلکه امورات کشور را نیز به دست مستشاران غربی سپرده بود.

وی تصریح کرد:‌ امروز درخت پربار انقلاب به عنوان یک شجره طیبه در جهان اسلام مطرح است و اسلام را به اقصی نقاط جهان صادر کرده است.

یک عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه درخت انقلاب به برکت خون شهدا و ایثارگران و جانبازان به بار نشست، تاکید کرد‌: امام خمینی (ره) با اتکاء به خداوند و آموزه‌های وحیانی قرآن و پیامبر اکرم(ص) حکومتی اسلامی را در کشور بنا نهادند که امروز بعد از گذشت 36 سال هنوز هم شاهد رشد و پیشرفت آن هستیم.

موسوی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما بر پایه نگرش توحیدی، دستورات دینی و اعتقادات و باورهای مذهبی مردم شکل گرفت و امروز روز به روز درخت انقلاب تنومندتر می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بیان کرد: امروز زندگی‌های ما نیز باید براساس مکتب دین اسلام و آموزه های دینی و وحیانی تنظیم شوند و در این راستا نقش بانوان بسیار خطیر است.

وی در پایان ضمن تاکید بر هوشیاری بانوان در جلوگیری از توطئه های دشمنان، یادآور شد: بانوان ما هم نقش همسری و هم نقش مادری را ایفا می کنند و در تغییر سبک زندگی مهمترین نقش را دارند.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.