سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور نماینده ولی فقیه، رحیم‌پور ازغدی و سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان؛

چهل‌ونهمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا برگزار شد

چهل و نهمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا با حضور حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای، حسن رحیم‌پور ازغدی، سفیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در ایروان و نمایندگان 60 انجمن اسلامی دانشجویان عضو اتحادیه از اقصی نقاط اروپا، در شهر ایروان ارمنستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، چهل و نهمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا سوم تا پنجم بهمن ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اسم سفیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان، رایزن رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در ایروان و  نمایندگان 60 انجمن اسلامی دانشجویان عضو اتحادیه از اقصی نقاط اروپا، در شهر ایروان ارمنستان برگزار شد.

در افتتاحیه این نشست پیام مقام معظم رهبری به اعضای اتحادیه توسط حجت الاسلام اژه‌ای قرائت شد. در این پیام مقام معظم رهبری دانشجویان را به اندیشیدن در مورد سیاست‌های غربی که به اسلام هراسی دامن میزنند و همچنین شناخت عنصر پرقدرت "اسلام سیاسی" به شیوه‌ای که در جمهوری اسلامی ایران متبلور و منجر به رویارویی همه جانبه ی غرب با آن شده است، فراخوانده اند.

همچنین استاد حسن رحیم پور ازغدی در سخنانی در این نشست ضمن مرور تاریخچه 50 ساله اتحادیه و زحمات دانشجویان اتحادیه در به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی و همچنین تشریح شرایط کنونی حاکم بر دنیا و خطراتی که متوجه انقلاب اسلامی است، به شرح و بیان وظایفی که از دانشجویان مسلمان ایرانی خارج از کشور انتظار می رود پرداختند.

در این نشست سه روزه، شورای مرکزی دوره چهل و هشتم گزارشی از روند فعالیت‌های سال گذشته به اعضا ارائه نمودند که مشروح آن از طریق وبسایت رسمی اتحادیه قابل دسترسی می باشد.

یک روز از نشست بصورت کامل به بررسی تخصصی موضوعات مختلف تشکیلاتی در کمسیون های متشکل از نمایندگان مختلف اختصاص یافت. در انتها، پیشنهادات مصوب هر کمسیون به سمع نشست، به عنوان عالی ترین سطح تصمیم گیری تشکیلاتی، رسید و مورد بررسی قرار گرفت. پس از بررسی برخی از پیشنهادات مصوب گردید که شورای مرکزی آینده موظف به پیگیری آن دسته از مصوبات خواهد بود.

در ادامه این نشست سه روزه، انتخابات اعضای شورای مرکزی دوره ی چهل و نهم برگزار و اعضای دوره ی جدید انتخاب گردیدند.

در اختتامیه نشست نیز ضمن تقدیر نماینده مقام معظمم رهبری از اعضای شورای مرکزی دوره چهل و هشتم و اعضای فعال در طول سال گذشته بعلاوه مسئولین انجمن اسلامی ارمنستان بعنوان میزبان، بیانیه پایانی نشست قرائت شد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.