عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید چندصد هزار مبارز و چریک برای جهاد جهانی آماده شوند و دوران تقیه و این که بگوییم "چه باید بکنیم" تمام شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش 3 هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور با اشاره به این که امروز انقلاب اسلامی ایران جهانی شده است، اظهار داشت: باید برای جهاد فرهنگی، علمی، سازندگی و رسانه‌ای در سراسر جهان آماده باشیم و با جهاد نظامی در کنار هر کشور اسلامی که مورد هجوم قرار می‌گیرد، بمانیم و هر کس که خلاف این را بگوید بدعت کرده است.
 
وی تأکید کرد: عده‌ای در طول 36 سال گذشته به موازات شعارهای انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، ادبیاتی همچون "جهان بدون استکبار" و "جهان بدون اسرائیل" را مساوی افراطی‌گری می‌دانستند و مدام می‌گفتند که این حرف‌ها جزو شعارهای انقلاب اسلامی نبوده است.
 
رحیم‌پور ازغدی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: آن کسانی که می‌گویند ما با جهان اسلام کاری نداریم و فقط باید نان و پیاز خودمان را تأمین کنیم، برخلاف سنت قرآن و سنت انقلاب اسلامی رفتار می‌کنند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امروز جهان تغییر کرده است، گفت: دشمنان اسلام بر این باورند که تمام منطقه در درون اردوگاه انقلاب اسلامی قرار گرفته و در همه جا پرچم اسلام‌خواهی و بازگشت به وحدت و تمدن معاصر اسلامی برافراشته شده است.
 
وی ادامه داد: شعارهایی که 36 سال پیش فقط در ایران داده می‌شد، امروز شاهد شنیدن همان شعارها در بیش از 100 کشور جهان هستیم و حتی در ایالات متحده، پرچم این کشور به عنوان نماد دولت آمریکا به آتش کشیده می‌شود.
 
رحیم‌پور ازغدی با ذکر این مطلب که امروز برای نخستین بار اسرائیل در لبه پرتگاه قرار گرفته است، اظهار داشت: ارتش‌هایی که در طول 200 سال گذشته اسلام را غارت کرده بودند، در حال عقب‌گرد و شکست هستند؛ دوران سرکوب و غارتگری‌های آنان به پایان رسیده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: آغاز پایان این دوران، 36 سال پیش و با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ما بود.
 
وی با بیان این که از دل همین شعارها ده‌ها هزار مجاهد و چریک برخواسته شد، گفت: اسلام قلابی متشکل از تروریست‌ها، برای تخریب روح اسلام واقعی است.
 
رحیم‌پور ازغدی در ادامه اظهاراتش و با استناد به صحبت‌های یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین مقامات آمریکا که گفته بود قدرت ایستادگی در برابر مقاومت اسلامی و دینی را نداریم، تأکید کرد: آن‌ها خودشان می‌گویند که تنها راه مقابله با مقاومت اسلامی این است که فرزندانمان را از طریق بازی‌های کامپیوتری در برابر این موج آماده کنیم؛ اما آن‌ها نمی‌دانند بازی چیزی غیر از حقیقت است. پشت بازی بسیاری را می‌توان زد اما در واقعیت این فداکاران هستند که پیروز می‌شوند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که باید خون شهدا همیشه در برابر چشم مسئولین باشد، گفت: پیکر شهدای گمنام باید در چند مرکز تصمیم‌گیری دفن شود. مثلاً باید پیکر این شهدا را در وسط مجلس دفن کنیم تا نمایندگان با دیدن این شهدا از فردی برای انتخابات خود پول نگیرند.
 
وی افزود:‌ ما نمی‌توانیم خودمان را اصلاح نکنیم و حزب بازی، رانت و فساد اقتصادی داشته باشیم و بعد بگوییم که می‌خواهیم ملت‌های جهان را آزاد کنیم؛ جنبش دانشجویی باید به کمک بقیه کشورهای اسلامی برود و با آن‌ها ارتباط برقرار کند.
 
رحیم‌پور ازغدی با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی "به نام خدا" جهان را تغییر داده و تغییرات بزرگ‌تری در راه است، گفت: "سپاه اسلامی خدمت به بشریت" متشکل از چندصدهزار ایرانی انقلابی باید تشکیل و در جهان اسلام پخش شوند و نیز در جهان از جمله آفریقا و آمریکای لاتین خدمت نمایند و منشاء صدور انقلاب باشند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که باید چندصد هزار مبارز و چریک برای جهاد جهانی آماده شوند، اظهار داشت: دوران تقیه و این که بگوییم "چه باید بکنیم" تمام شده است؛ امام (ره) در وصیت‌نامه خود می‌گوید که باید همه حکومت‌های استکباری را سرنگون نمود و ایران وطن دوم همه مبارزان و چریکان جهان است؛ در عین حال مسئولین ما 25 سال است که در حال سانسور این حرف‌‌ها هستند.
 
وی افزود: در زمان صدور حکم ارتداد بر علیه "سلمان رشدی" حضرت امام خمینی (ره) می‌ترسد که 10 سال نشده، عده‌ای بیایند و بگویند که این نوع اظهارات برخلاف دیپلماسی و منافع ملی است؛ 10 سال شد و عده‌ای آمدند و این حرف‌ها را که امام (ره) پیشگویی کرده بود را زدند.
 
رحیم‌پور ازغدی با بیان این که امروز مسلمان از غزه تا کشورهای آفریقایی به پا خواسته‌اند، گفت: باید به کشورهایی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، کمک نظامی شود و به سایر کشورها کمک‌های اقتصادی و فرهنگی کنیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین باره افزود: امروز جمهوری اسلامی جز مشورت به کشورها، در جایی حضور رسمی، مستقیم و علنی ندارد اما دیگر باید سر خودمان را بالا بگیریم.
 
وی با تأکید بر این که یک طرف اتفاقات رخ داده در عراق، سوریه، لبنان و گاهاً در برخی کشورهای اروپایی، هالیوود و رسانه‌های صهیونیستی قرار دارند، گفت: این‌ها می‌خواهند که دنیا را از قرآن، اسلام و انبیا بترسانند.
 
رحیم‌پور ازغدی ادامه اظهاراتش را به بازگویی سخنان حضرت امام خمینی (ره) اختصاص داد و در همین باره گفت: ما با هیچ ملتی بد نیستیم؛ اسلام دلسوز همه بشریت است؛ ما در پی صلح بشری هستیم و هر دولتی که رفتار انسانی داشته باشد، ما با آن دولت دوست خواهیم بود؛ احکام اسلام تماماً مسالمت‌آمیز است و جهاد در اسلام بر علیه ظلم و طاغوت صادر می‌شود؛ ما با همه دنیا فارغ از هر نوع مذهبی بردار هستیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذکر این مطلب که اسلام ضدامپراطوری و امپریالیسم است، گفت: صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر به معنای برهم زدن مرزها، دخالت در امور کشورها و تجاوز نیست.
 
وی در همین باره تصریح کرد: برخی نخبگان در اوایل انقلاب می‌گفتند که انقلاب اسلامی صرفاً مربوط به ایران است و حتی یک نفر که بعدها به تسخیر سفارت آمریکا معترض شد، اظهار داشت که قبل از انقلاب شعار "مرگ بر آمریکا" در شعارهای مردم ایران نبوده است.
 
رحیم‌پور ازغدی با دروغ دانستن این ادعا گفت: من خودم به یاد دارم که شعار "امروز ایران فردا فلسطین" از جمله شعارهای کف خیابانی مردم در زمان انقلاب بود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهاراتش و با طرح سوالی مبنی بر این که چرا باید به خاطر انفجار دو برج، کشورهای اسلامی همچون عراق و افغانستان به خاک و خون کشیده شوند، گفت: در طول پانزده سال اخیر میلیون‌ها انسان در عراق، افغانستان و فلسطین کشته شدند اما کسی دلش به حال این‌ها نسوخت.
 
وی افزود: چرا باید یک سی‌سی خون اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به اندازه هزار تن خون مسلمانان ارزش داشته باشد.
 
رحیم‌پور ازغدی ادامه اظهاراتش را به نوع سیاست غربی‌ها در قبال جمهوری اسلامی در بحث مذاکرات هسته‌ای اختصاص داد و در همین باره ابراز کرد: ما چه روی حرف خود باشیم و چه نباشیم، دشمن محکم روی حرف خود ایستاده است؛ غربی‌ها می‌گویند که اگر ما برخی تأسیسات هسته‌ای‌مان را تعطیل کنیم، حاضرند به صورت مشروط برخی تحریم‌ها را تعلیق کنند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی باید در برابر این "دنیای مسخره" بایستند و بگویند که ما نمی‌گذاریم با حقوق ملت‌ها شوخی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار