سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدی در نشست خبری انجمن مستقل:

تعطیلی پژوهشکده فضایی کشور را برای ساخت موشک‌های ماهواره‌بر با مشکل مواجه می‌کند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تعطیلی سازمان فضایی کشور را برای ساخت موشک‌های ماهواره‌بر با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، علی عبدی در سیزدهمین نشست خبری اردوی تشکیلاتی جهاد اکبر که صبح امروز در دفتر اتحادیه انجمن مستقل برگزار شد، با بیان اینکه دوم مسئله امروز ما را اینجا دور هم جمع کرده، اظهارداشت: مسئله اول بررسی جریان‌های سیاسی کشور و بعد مسئله نزدیکی به تاریخ نهایی برای پرونده هسته‌ای ایران است که گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون آن وجود دارد.
 
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل افزود: در مورد سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خود را همراه و همدوش مردم شریف ایران موظف به پیگیری مطالبات رهبری و توده‌های عظیم مردم در سال 57 می‌داند و ما وظیفه کلان خود را پیگیری آرمان‌های مردم در سال 57 می‌دانیم و از آرمان‌های خود در سال 57 به هیچ عنوان عدول نمی‌کنیم.
 
وی ادامه داد: برای صیانت از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی از جمله حفظ استقلال توسعه آزادی‌های مشروع و حفاظت از کیان جمهوری اسلامی ایران حداکثر توان خود را به کار می‌بریم.
 
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر با تبعات پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی اظهار داشت: مقایسه شرایط امروز کشور با 36 قبل بیانگر میزان نفوذ تفکرات اسلامی در کشورهای منطقه است و پیش بینی رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ تفکر اسلامی به قلب جهان غرب تا حد زیادی محقق گشته است.
 
عبدی ادامه داد: اتفاقی که برای گرایش جوانان به اسلام رخ داده است موجب سراسیمه شدن صهیونیست‌ها و برنامه‌ریزی آن‌ها برای آن است که اولاً جریان وسیع گرایش به اسلام را تا حد زیادی کنترل کند و به جای آن جریان منحرفی را معرفی کنند که با نام اسلام به اساس اسلام لطمه وارد می‌کند. امروز اگر آمریکا به این نتیجه رسیده است که تفکر اسلام را از مسیر جنگ نمی‌تواند از بین ببرد، بنابراین با شیوه انحراف جریان اسلام را از درون به انحراف می‌کشاند و تفکرات انقلاب را که پس از گذشت 36 سال به واسطه انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده است، از بین ببرند.
 
وی با بیان این که غرب با به وجود آوردن یک جریان تندرو تلاش می‌کند، روند پیوستن مسلمانان به تفکر ناب اسلامی را دچار شکاف کند و از این طریق جلوی پیوستن جوانان به اسلام را سد کند، تصریح کرد: پیام رهبر معظم انقلاب ثابت کرد، انقلاب اسلامی ایران جایگاه ام‌القرای خود را حفظ کرده و مقام معظم رهبری به عنوان یک پیشوای بصیر متوجه این انحراف شدند و این پیام توطئه غرب را خنثی کرد و امیدواریم همان طور که پیام امام خمینی (ره) در مورد فروپاشی کمونیسم محقق شد، پیش بینی مقام معظم رهبری در مورد صدور اسلام به غرب و اروپا نیز محقق شود.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به این که اتحادیه‌های دانشجویی میزهایی را تحت عنوان میز مطالبه حول سه محور سیاست خارجی با محوریت پرونده هسته‌ای، مسائل اقتصادی با محوریت فساد اقتصادی و انتخابات مجلس پیش رو طراحی کرده است، تصریح کرد: در مورد پرونده هسته‌ای نزدیک به یک سال ونیم قبل که دولت شروع با ارتباط با طرف غربی کرد، در چند مورد از خط قرمز انقلاب گذشت. ما به هیچ عنوان با اصل مذاکرات با غرب مخالف نیستیم اما با نحوه مذاکرات مشکل داریم.
 
عبدی اضافه کرد:‌ در جریان مذاکرات هسته‌ای بحث توافق 6 ماهه ژنو که در بندهای این توافق‌نامه هیچ یک از حقوق جمهوری اسلامی ایران به صورت واضح بیان نشده بود اما از طرف مقابل مطالبات طرف غرب کاملاً واضح و روشن مشخص شده بود.
 
وی با بیان این که پس از گذشت مدت زمانی مشخص و انتشار جزئیات توافق‌نامه ژنو مشخص شد این توافق‌نامه مغایرت اساسی با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
 
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با طرح گفتگوی تلفنی روحانی با اوباما اظهار داشت: دولت اصرار داشت عنوان کند این مطالبه عبور از خطوط قرمز نبوده است اما تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر این که برخی کارها در روند مذاکرات زیاده‌روی بود، نشان داد رویکرد جنبش دانشجویی در انتقاد به این عملکرد دولت صحیح بوده است.
 
عبدی با تأکید بر این که مذاکرات دو جانبه ایران با طرف آمریکایی مسئله دیگری بود که با نسبت به آن منتقدیم، تصریح کرد: تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص این گفتگوی دوجانبه سبب شد این گفتگو از حالت دوجانبه خارج و با حضور نماینده اروپا ادامه یابد.
 
وی با اشاره به پیاده‌روی محمدجواد ظریف و جان کری تصریح کرد: این اقدام شبهه‌ای را برای جنبش دانشجویی ایجاد کرد که شاید دستگاه دیپلماسی کشور متوجه تبعات عملکردهای خود در داخل و نگاه مردم جهان نیست.
 
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با تأکید بر این که اصولاً پیاده‌روی در منطق مذاکرات به مفهوم رابطه عمیق بین دو کشور است، افزود: این اقدام در حالی اتفاق افتاد که دشمنی ما با آمریکا بر هیچ کس پوشیده نیست و کمک به رژیم بعثی عراق نمونه این قبیل دشمنی‌هاست.
 
عبدی ادامه داد:‌ همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند نمایندگان کشور ما باید با یک بدبینی وارد مذاکرات شوند و امروز ما نگرانیم با این شکل عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورهایی که در سطح جهان ایران را الگوی خود قرار دادند، دچار یأس و ناامیدی از نظام جمهوری اسلامی ایران شوند.
 
وی با تأکید بر این که ما خواستار کوتاه نیامدن دستگاه دیپلماسی کشور در برابر زیاده‌خواهی غرب هستیم، گفت: مردان دیپلماسی به جای آن که نگاه خود را به کمک‌های غرب معطوف کنند، بهتر است متوجه ظرفیت‌های داخلی باشند.
 
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل انتقاد دیگر به دستگاه دیپلماسی را نحوه مقابله با دولت فرانسه عنوان کرد و ادامه داد: پس از توهین نشریه فرانسوی نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خواست ملت ایران این بود که دستگاه دیپلماسی پاسخ مناسبی به این اقدام نشان دهد اما متأسفانه با سفر ظریف به فرانسه و بدون هیچ اظهار تأسف و اعتراضی از سوی طرف ایرانی این ملاقات صورت گرفت و ما احساس می‌کنیم این عمل به آبروی ملت ایران لطمه وارد کرده است. لذا خواستار آنیم که دولت یازدهم در زمان باقیمانده از عمر حکومت خود لطمه وارد آمده به آبروی ایران اسلامی را جبران کند.
 
عبدی در ادامه گریزی به مسائل اقتصادی زد و گفت: انتقاد اساسی در این زمینه به دولت از این جهت است که به جای برطرف کردن رکود تمام وقت خود را به حاشیه‌پردازی در مسائل اقتصادی کشور معطوف می‌کند و حل معضلات اقتصادی کشور را وابسته به حل مسائل هسته‌ای معرفی می‌کند.
 
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص تعطیلی پژوهشگاه فضایی و تبعات آن برای کشور اظهار داشت: زمانی که پژوهشکده فضایی راه‌اندازی شد، برکات فراوانی برای کشور داشت از جمله آن که نگاه جهان به جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور عقب‌مانده تغییر کرده و همان زمان برخی اندیشمندان اظهار کردند زمانی که مصر به دنبال پیدا کردن تونل‌های مقاومت فلسطین بود، ایران مشغول پژوهش‌های فضایی بود. این نشانگر آن است که سازمان پژوهشگاه فضایی می‌توانست نقش مهمی در پیشرفت ایران داشته باشد اما متأسفانه با تعطیلی این سازمان شاهدیم بخش ساختن ماهواره دچار اختلال شده و صاحب‌نظران در این خصوص به دولت تذکرات لازم را داده‌اند، اما دولت آن را به عهده وزارت دفاع گذاشته است که به نظر می‌رسد با توجه به مسئولیت‌های سنگین وزارت دفاع این اقدام کار درستی نباشد.
 
وی در پایان اظهار داشت: با تعطیلی این سازمان به نظر می‌رسد ایران برای ساخت موشک‌های ماهواره‌بر با مشکل مواجه شود.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.