سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به وسیله مهندسی معکوس؛

اولین ویروس پهپاد با نام Maldrone شناسایی شد

امروزه حتی پهبادها نیز از دست هکرها در امان نیستند، در اقدام جدید هکرها پهبادها نیز مورد حمله قرار گرفتند، حتی اگر کنترولر پهپاد ریست شود باز هم Maldrone اولین ویروس پهبادها، حضور خواهد داشت و بدتر اینکه این ملویر می‌تواند پهپادهای دیگر در آسمان را آلوده سازد و تحت کنترل خود بیاورد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ""محقق امنیت انفورماتیک، بعد از پنج ماه مهندسی معکوس موفق به یافتن آسیب پذیری ای در برنامه "AR Dron" شرکت "Parrot" شد. وی با استفاده از این آسیب پذیری موفق به در دست گرفتن کنترل پهپادها از راه دور شد.


اکنون او ملویری به نام Maldrone ساخته که در کنفرانس Nullcon در مورد آن توضیح خواهد داد. این ملویر می تواند کنترولر پهپاد را از کارانداخته و خود بلافاصله کنترل انرا به دست بگیرد.

هنگامی که کنترولر پهپاد از کار می افتد برای ممانعت از سقوط آن، "Maldrone" فورا کنترل آن را بدست می گیرد. قابل ذکر است که حتی اگر کنترولر پهپاد ریست شود باز هم Maldrone حضور خواهد داشت و بدتر اینکه این ملویر می تواند پهپادهای دیگر در اسمان را آلوده سازد.

ترکیب "Maldrone"با"SkyJack" سلاحی قوی برای ربودن و یا سرنگون کردن پهپادها در منطقه ای بخصوص و همچنین کنترل و جاسوسی توسط آنهاست. می گوید که ملویر پهپادش می تواند برای پهپادهای شرکتهای دیگر در آینده و با کشف آسیب پذیری های در آنها استفاده شود.

برچسب ها: هک ، ویروس ، هک پهباد ، پلیس فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.