سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متفکر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

استکبارستیزی یکی از مولفه‌های اندیشه سیاسی امام راحل

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: استکبار ستیزی یکی از مولفه‌های اندیشه سیاسی امام و عملکرد آن در صحنه بین‌‌الملل بود.

"حسین متفکر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مبانی سیاست خارجی امام خمینی (ره) و اصل دفاع از کیان اسلام، اظهار داشت: در زمان انقلاب امام خمینی(ره) تجسم عینی اسلام بود و با توجه به گرایش و عمل وی، می‌توان او را تبیینی از اسلام دانست.  
 
وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید؛ "سلطه کافران بر مسلمانان را قرار نداده، بنابراین اسلام سلطه استکبار را نخواهد پذیرفت" در همین راستا، استکبار ستیزی یکی از مولفه‌های اندیشه سیاسی امام و عملکرد آن در صحنه بین‌‌الملل بود.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: از طرف دیگر امام (ره) همراهی و همگامی ملت با انگیزه‌های الهی را عامل به وجود آمدن انقلاب می‌داند و ایشان معتقدند که وحدت مسلمانان و انگیزه الهی علت احداث این انقلاب بود.  
 
متفکر ادامه داد: وحدت مردم و توحید نیز علت بقای این انقلاب است و اگر بخواهیم عناصر این انقلاب را تشریح کنیم، بدون شک عناصر اصلی آن مردم و رهبری آگاهانه بود که اکنون نیز در مقام معظم رهبری تجسم یافته است و ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم یک اصل ثابت در سیاست‌های امام (ره) بود و ایشان همواره بر وحدت و حقانیت ملت تاکید داشتند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امام (ره) واجب می‌داند که اگر در هر کجایی بر مسلمانی ظلم شود، دیگر مسلمانان صدای آن را شنیده و به حمایت بپردازند، از طرف دیگر در رابطه با غیر مسلمانان نیز ایشان می‌فرمایند؛ آن‌ها نیز باید از استضعاف نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.