سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سوخت هواپیما؛

سوخت هواپیما دراردبیل تولید می شود

حقیقت پور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلنگ زنی دهکده تخصصی انرژی فرآورده های نفتی ساوالان در اردبیل گفت: یکی از تولیدات این دهکده سوخت هواپیما است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ دهکده تخصصی انرژی فرآورده های نفتی ساوالان که چند روز پیش با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در روستای تازه کند شریف آباد اردبیل به زمین زده شد قرار است در مساحت 60 هکتار زمین طی 4 سال به بهره برداری برسد.

بزرگترین دهکده فرآورده های نفتی شمالغرب کشور در اردبیل یکی از مگا پروژه های استان است که با سرمایه گذاری 310 میلیون دلاری بخش خصوصی به بهره برداری می رسد که از مهمترین اهداف راه اندازی این دهکده رشد اقتصادی کشور ، تامین فرآورده های شیمیایی و پرتو شیمیایی ، اعمال تحریم های نفتی ، دسترسی به خوراک ارزان قیمت و امکان صادرات به کشورهای آی اس است.

صادرات مواد نفتی در اردبیل رونق می گیرد

نائب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرای دهکده تخصصی انرژی فرآورده های نفتی ساوالان گفت: با بهره برداری از این پروژه مواد شوینده ، رافی نت ، سوخت هواپیما، حلال رنگ سازی ، واکس ، نساجی ، لاستیک ، چسب ، بنزین پایه و نفت و گاز به کشورهای همجوار صادر می شود.

احداث دهکده فرآورده های نفتی ساوالان می تواند تحول عظیمی در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی منطقه به وجود آورد و با اجرای این پروژه برای هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

با توجه به اینکه کشور ایران یکی از کشورهای صادر کننده نفت در دنیا محسوب می شود متاسفانه درایجاد فرآورده های نفتی در کشور اقدامات اساسی انجام نشده است و اما با راه اندازی دهکده های فرآورده های نفتی در اردبیل شاهد شکوفایی در این عرصه خواهیم بود.

اردبیل در مسیر صنعتی شدن قرار می گیرد

جواد زنجانی فرماندار اردبیل با اشاره به آغاز عملیات بزرگترین پروژه فرآورده های نفتی شمالغرب کشور در اردبیل گفت: با احداث این دهکده اردبیل در مسیر صنعتی شدن قرار می گیرد.

یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته صنعت است که در استان اردبیل سال ها بود که این سرمایه عظیم در حالت رکود مانده بود که با راه اندازی دهکده فرآورده های نفتی ساوالان بی شک استان اردبیل حرف های زیادی را در صنعت برای گفتن خواهد داشت.

امیدواریم با حمایت همه جانبه دولت مردان بزرگترین پروژه فرآورده های نفتی شمالغرب کشور در مدت زمان مشخص شده به بهره برداری برسد تا شاهد تحول عظیم در حوزه صنعت ، اشتغال و اقتصاد منطقه باشیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سوخت ، هواپیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.