سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضعف در غربالگری مشکلی جدید در زمینه بیماری‌های غذا است

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که ضعف در سیستم تحقیق و غربالگری به ویژه در کشورهای در حال توسعه، مشکلی جدی در زمینه بیماری‌های ناشی از غذا است.

محمد‌ کاظم‌ شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیماری‌های ناشی از غذا سالانه موجب مرگ‌و‌میر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌شوند و عواقب بهداشتی درمانی متفاوتی را به همراه دارند.

وی با بیان اینکه سالمندان و کودکان بسیار بیشتر از دیگران از بیماری‌های غذا متضرر می‌شوند، افزود: یکی از مهمترین مشکلات در زمینه‌ بیماری‌های غذا، مشکلاتی است که در زمینه ثبت و گزارش دهی این بیماری‌ها وجود دارد.

شفیعی‌، تأکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که ضعف در سیستم تحقیق و غربالگری به ویژه در کشورهای در حال توسعه، مشکلی جدی در زمینه بیماری‌های ناشی از غذا است.

وی گفت: همین ضعف در سیستم تحقیق و غربالگری‌ موجب شده که میزان شیوع و بروز عوارض و اثرات بیماری‌های غذا به درستی مشخص نباشد و در واقع آمارها چندان با واقعیت هم خوانی نداشته باشد.

شفیعی‌ یاد‌آور شد: وقتی آمار و ارقام دقیقی در خصوص مبتلایان به بیماری‌های ناشی از غذا در دسترس نباشد، نمی‌توان برنامه‌ریزی‌های دقیقی در خصوص پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری‌ها داشت.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.