سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالقدر خبر داد؛

رسیدگی به 15میلیون پرونده از سوی قوه قضائیه در سال گذشته

معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه سال‎ گذشته قوه قضائیه 15 میلیون پرونده را رسیدگی کرد، گفت: رضایت‎مندی مردم از عملکرد دستگاه قضایی در ایجاد عدالت اجتماعی هدف والای دستگاه قضایی است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «محمدباقر ذوالقدر» در جمع قضات و کارکنان دادگستری لرستان، اظهار داشت: اکثر انقلاب‎ها در سایر دولت‎ها وامدار دو بلوک شرق وغرب بوده و تحت فرامین آن‎ها اداره می‎شده است، اما انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی مستقل و فارغ از خرده فرمان‎های بلوک شرق و غرب و بر مبنای دینی و فرهنگ حسینی و به رهبری الهی امام خمینی(ره) توانسته است از گذشته تاکنون الگوی مناسب و معتبری برای سایر کشورهای آزادی‎خواه و مستقل دنیا باشد.
 
وی اظهار کرد: قوّه قضائیه از ارکان مهم و اساسی کشور است و بدون شک این اعتبار و اقتدار مدیون زحمات قضات و کارکنان سخت‎کوش و اقدامات این عزیزان است و این رکن اساسی کشور با مدیریت آیت‎الله لاریجانی منسجم‎تر شده است.
 
معاون قوه قضائیه تصریح کرد: کشور اسلامی ایران از بطن مردم و مبتنی بر خواست و اراده مردم و برخاسته از عشق ولایی مردمی است و استقرار عدالت و امنیت شالوده اساسی آن است و دستگاه قضایی به‎عنوان یکی از ارکان سه‎گانه نظام توانسته است از گذشته تاکنون جزء خوشنام‎ترین و پرکارترین دستگاه‎های قضایی دنیا باشد و در مقایسه با سایر کشورها از جایگاه رفیعی برخوردار است.
 
ذوالقدر اضافه کرد: سال‎گذشته قوّه قضائیه 15 میلیون پرونده را رسیدگی کرده است که این مهم هم نشان از حجم بالای کار در دستگاه قضایی و هم نشان از اعتماد مردم به دستگاه قضایی به عنوان ملجاء تظلم خواهی است.
 
وی گفت: البته در کنار مجموعه دادگستری سایر سازمان‎های وابسته به قوّه قضائیه هم از آمار بالا و عملکرد مطلوبی برخوردار بوده‎اند، مثلا سازمان پزشکی قانونی بیش از 2.5 میلیون ثبت ارائه خدمات داشته است و سازمان زندان‎ها و اقدامات تأمینی و تربیتی درعرصه اصلاح و تربیت مددجویان به 230 هزار نفر جمعیت کیفری کشور خدمات ارزنده و موثری را ارائه کرده است.
 
این مسئول افزود: سایر سازمان‎ها همچون سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان بازرسی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان تعزیرات حکومتی و شوراهای حل اختلاف در عرصه خدمت به مردم بسیار کوشا و کارگشا بوده‎‏اند.
 
ذوالقدر اظهار داشت: کارآمدی و سلامت دستگاه قضایی مدیون نیروی انسانی متعهد و متخصص آن است و براساس منویات مقام معظم رهبری، در نظام دینی بعد از رضای خدا رضایت عامه مردم ملاک عمل است و رضایت‎مندی مردم از عملکرد دستگاه قضایی در ایجاد عدالت اجتماعی هدف والای دستگاه قضایی است و انصافا با وجود حجم بالای کار و سختی کار، لیکن کارکنان دستگاه قضایی مجدانه در خدمت‎رسانی به مردم شریف از هیچ کوششی دریغ نمی‎کنند.
 
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی ارتقاء سطح کیفی خدمات را در دستور کار خود قرار داده است و در این خصوص برنامه‎هایی تدوین و ابلاغ شده است و از آن جمله تکمیل کادر قضات و کارکنان با توجه به نیازسنجی‎های به عمل آمده، ارتقاء سطح آموزش‎ها ویژه قضات و کارکنان، ایجاد بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوّه قضائیه در آینده بسیار نزدیک است.

معاون راهبردی قوّه قضائیه در پایان گفت: تمامی این اقدامات در راستای اهداف والای قوّه قضائیه در خدمت‎رسانی به مردم است، مردم ولی‎نعمتان ما هستند و شایسته ارائه بهترین خدمات در تمامی زمینه‎ها و ما در دستگاه قضایی با تمام توان و تمام‎قد در خدمت مردم بوده و خواهیم بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.