سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای مناطق عملیاتی جنوب /12

10 روز دفاع جانانه/دهلاویه کوه مقاومت

مدافعان "دهلاویه" ده روز سرسختانه مقاومت کردند، اما دشمن با اشغال این روستا خود را به "سوسنگرد" رساند.


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
"مناطق عملیاتی جبهه جنوب" نقش بسیار مؤثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هرچه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش‌آفرینی کند.
 
*** دهلاویه
 
"دهلاویه" روستایی است که در شمال غربی "سوسنگرد" بوده که در روزهای اول جنگ مورد تهاجم بعث قرار گرفت.



 
*** دشمن با اشغال دهلاویه خود را به سوسنگرد رساند
 
مدافعان "دهلاویه" ده روز سرسختانه در برابر دشمن مقاومت کردند، اما دشمن با اشغال "دهلاویه" خود را به سوسنگرد رساند. در 26 خرداد 60 نیروهای شهید چمران طی عملیاتی دهلاویه را آزاد کردند. لیکن دشمن مجدداً این روستا را اشغال کرد. در این عملیات فرمانده نیروی خودی "(ایرج رستمی)" به شهادت رسید.
 
هنگامی که "شهید چمران" برای معرفی فرمانده جدید عازم دهلاویه شده بود، در این منطقه بر اثر اصابت گلوله خمپاره به شدت مجروح شد و هنگام انتقال به "اهواز" به شهادت رسید.
 
*** آزادسازی در 27 شهریور 60
 
دهلاویه در 27 شهریور 60 طی عملیاتی "شهید مدنی" آزاد شد. در سال 74 یادمان شهید چمران به دست آزاده مجاهد شهید حجت الاسلام علی‌اکبر ابوترابی افتتاح گردید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.