سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار بروجردی با سفیر سوریه مطرح شد؛

بروجردی: ایران کماکان به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد/ عدنان محمود: تاکید بر نقش ایران در دوران بازسازی سوریه

علاءالدین بروجردی در دیدار با عدنان محمود تنها راه حل بحران سوریه را اتخاذ رویکرد دیپلماتیک و سیاسی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که بحران سوریه تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی سوری ـ سوری حل و فصل خواهد شد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران سوریه در دیدار با عدنان محمود سفیر و کادر سیاسی سفارت سوریه در تهران که روز گذشته صورت گرفت، با اشاره به تحولات جاری عراق و سوریه اظهار داشت:‌ دنیا شاهد مقاومت و پایداری بی‌نظیر مردم سوریه در برابر توطئه‌های استکباری و اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری و حامیان منطقه‌ای آنها بوده و با ایستادگی و مقاومت ملت‌های سوریه و عراق به زودی شاهد هزیمت و نابودی گروه داعش در منطقه خواهیم بود.
 
وی تنها راه حل بحران سوریه را اتخاذ رویکرد دیپلماتیک و سیاسی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که بحران سوریه تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی سوری ـ سوری حل و فصل خواهد شد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کماکان به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه در مقابل فشارهای همه جانبه گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و جانی آن ادامه خواهد داد.
 
عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های گسترده و همیشگی دولت و ملت ایران از کشورش در سال‌های دشوار اخیر تصریح کرد: حافظه تاریخی مردم سوریه حمایت‌ و همراهی‌های مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم سوریه در برابر هجوم تروریست‌ها به میهن‌شان را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.
 
وی با اشاره به حادثه اخیر قنیطره نیز گفت: این واقعه نشان از آن است که رژیم صهیونیستی از ابتدای بحران جاری از هیچ‌گونه حمایت اطلاعاتی و عملیاتی از گروه‌های تکفیری و تروریستی در سوریه دریغ نکرده است.
 
سفیر سوریه در تهران ادامه داد: بحران سوریه قدرت و توان راهبردی منطقه‌ای و جهانی محور مقاومت را نشان داد.
 
وی همچنین گفت: تاکنون تمام توطئه‌های‌آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش در سوریه شکست خورده و در آینده نیز ملت سوریه اجازه نخواهد داد سرزمینش در دام سیاست‌های استعماری قدرت‌های سلطه‌گر بیفتد.
 
عدنان محمود همچنین اضافه کرد: ایران محور اصلی در کسب تمام دستاوردهای مردم و دولت سوریه در  سال‌های دشوار اخیر بوده است.
 
وی با بیان اینکه دولت سوریه طرح‌های بازسازی کشور را به زودی آغاز خواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی هم نقش اساسی خواهد داشت.
 
عدنان محمود در ادامه این دیدار از نقش مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و گروه دوستی پارلمانی ایران در حمایت از مقاومت مردم سوریه قدردانی کرد.
 
در این جلسه شریعتی، جعفری، محمد صادقی، خسروی، رحماندوست، سلطانی‌ صبور و لاله افتخاری از اعضای گروه دوستی پارلمانی نیز حضور داشتند.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.