سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مالکی نسبت به طرح‌هایی که به دنبال تغییر نقشه منطقه هستند

معاون رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه عراقی‌ها امروز با جنگی فراگیر مواجه هستند، نسبت به برخی طرح‌های سیاسی که وحدت کشور را هدف قرار داده‌ و به دنبال تغییر نقشه منطقه هستند، هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق در دیدار با فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی گفت: بحران بزرگی که اسلام با آن مواجه شده و هدفش ایجاد فتنه‌ طایفه‌ای است، ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی است برای همین گروه‌های داوطلب مردمی باید به مسئولیت خود در مقابله با این جنایتکاران عمل کنند.
 
وی گفت: بسیج نیروهای داوطلب مردمی یک طرح ملی است که باید از آن حمایت شود چرا که ستون اصلی دستگاه حکومتی در کشور است و باید آن را به نهاد امنیتی کشور ملحق کرده و منابع و امکانات لازم را در اختیار آن گذاشت تا مدافع وحدت و حاکمیت عراق باشد.
 
مالکی نسبت به طرح‌های سیاسی که وحدت کشور را هدف قرار داده و با عناوینی مثل تروریسم درباره نقشه منطقه ارائه می‌شوند، هشدار داد.
 
وی تاکید کرد: ما امروز با جنگ فراگیر اما در محورهای مختلف مواجهیم. این جنگ در سوریه، لبنان، عراق و لیبی یکی است و نمی‌توان آن را به طور جداگانه به پایان برد چرا که تمامی این درگیری‌ها با هم مرتبط هستند و این جنگی میان تندروها و طایفه‌گرایان ومیانه‌روهاست.
 
مالکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی خواست تا از نیروهای دولتی در مقابله با تروریست‌ها حمایت کرده و روحیه ملی خود را حفظ کنند.
 
وی همچنین خواهان مذاکرات فراگیر در جهان اسلام شد و گفت: طایفه‌گرایی و افکار تکفیری از زمان صدر اسلام مانع اصلی وحدت مسلمانان بوده است. در حال حاضر رسیدن به وحدت در جهان اسلام هدفی الهی و واجب است و برای ایجاد همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان مختلف صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: مذاکرات عملی و جدی میان مسلمانان عامل اساسی برای ایجاد وحدت و دوستی میان امت‌های مختلف است و باید دعوت فراگیری برای برگزاری این مذاکرات صورت بگیرد.
 
مالکی گفت: ارتباط محکم میان طرح‌های غربی و صهیونیستی با گروه‌های تروریستی نشان می دهد که تروریسم تکفیر ساخته دست استکبار است.
 انتهای پیام /زض
منبع:ایسنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.