سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون تلفیق بودجه عنوان کرد

کاهش نرخ بهره مالکانه معدنی‌ها از 30 به 25 درصد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براساس مصوبه جلسه دیروز کمیسیون تلفیق که مورد موافقت همه اعضای کمیسیون بود، نرخ بهره مالکانه معادن که پیشتر 30 درصد فروش تعیین شده بود، به 25 درصد فروش کاهش یافت تا هم مشکل دولت از نظر منایع برطرف شود و هم از بخش صنعت حمایت شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ابوذر ندیمی یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص مصوبه روز گذشته این کمیسیون در خصوص کاهش 17 درصدی نرخ بهره مالکانه معادن اظهار داشت: نتیجه جلسه روز گذشته این شد که عدد مد نظر دولت یعنی 1300 میلیارد تومان رد نشود، اما میزان بهره مالکانه که پیش از این 30 درصد بود بازنگری شد و با توجه به شرایطی که در بخش معادن و صادرات بود به 25 درصد تقلیل پیدا کرد.
 
وی در ادامه افزود: کف پیشنهاد حاضرین جلسه 23 درصد و سقف 30 درصد بود که رقم 25 درصد تصویب شد که هم در تطابق با تصمیات اخیر چند سال اخیر از نظر منابع و زیر ساخت بتواند مشکلات صنایع را رفع کند و اهدافی که بر اساس متن قانون برای این صنعت وجود دارد و در عین حال حقوق دولتی تأمین شود.
 
این نماینده مجلس با تأکید بر موافقت دسته جمعی حاضرین خاطر نشان کرد: همین موافقت گروهی به ما علامت می دهد که شرکت ها می توانند از نظر نظام فروش متناسب عمل کنند.
 
ندیمی تصریح کرد:مبنای این توافق روی فروش است و شرکت ها هر چقدر فروش داشته باشند باید بهره مالکانه را بپردازند بنابراین در صورت عدم فروش هیچ مشکلی برای شرکت ها بوجود نمی آید.
 
وی با بیان اینکه در این مصوبه روی فروش تأکید دارد، ادامه داد: وقتی بهره مالکانه روی فروش علامت گذاری شده معنایی ندارد جز اینکه درآمد دولت حاصل از فروش شرکت ها است و اگر نفروختند تعهدی برای شرکت ها بوجود نمی آید.
 
ندیمی تصریح کرد: اما نکته اصلی مصوبه این است که این مصوبه مورد موافقت شرکت های معدنی هم قرار گرفت، بنابراین نه تنها آثار منفی برای شرکتها ندارد بلکه از آنجایی که این مصوبه پیشنهاد خودشان بوده و از نظر اقتصادی برای آنها سودده است آنها به تولید پیش بینی شده خود عمل می کنند.
 
یادآور می شود، کمیسیون تلفیق در جلسه دیروز خود، نرخ بهره مالکانه معادن رو 25 درصد تصویب کرد. بدیهی است نهایی شدن موضوع نیازمند تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، نرخ ، بهره ، فروش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.