سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روانپزشک حوزه اعتیاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

دانش اعتیاد چشم انتظار بروز رسانی دانش و توجه مسئولین است

توانمندسازی دانش اعتیاد لازمه اهتمام جدی مسئولین وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و... است تا بتوان شاهد گلهای موثر در این عرصه بود.

آذرخش مکری روانپزشک کشورمان و از فعالان حوزه دانش اعتیاد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:بروز رسانی دانش اعتیاد هنوز توانمند نشده و در شرایط نظام تحول سلامت و پزشک خانواده نباید دانش اعتیاد را به حول خود رها کرد.

وی در ادامه گفت: هر چند در سالهای اخیر بخش مرتبطی در وزارت بهداشت فعالیت های متعددی داشته است اما با در نظر داشتن جامعه هدف و تنوع مخدرها، افزایش اعتیاد،‌کاهش سن ابتلا به اعتیاد و... باید بطور جدی به آن پرداخته شود و برگزاری چند کارگاه نیاز جامعه را مرتفع نمی‌کند.

مکری در ادامه اذعان داشت:تاکنون به همت مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با در نظر داشتن امتیاز بازآموزی شاهد آموزش درمانگران متعددی بوده‌ایم.

وی گفت: درمانگران تنوع زیادی از روانپزشکان، متخصصین رشته‌های پزشکی قانونی، بیهوشی و... دارند و در شبکه درمانگران حدود پنج هزار پزشک مشغول به فعالیت هستند که این آمار نیازمند اهتمام جدی مسئولین  وزارت بهداشت است.

وی اذعان داشت: بازآموزی و آموزش مداوم حوزه اعتیاد و آموزش رسمی و درمانگران قبل و حین درمان تاثیر بسزایی در درمان موفق اعتیاد خواهد داشت.




انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.