سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبران کاهش قیمت نفت با بهره‌وری صحیح/ تصویب کلیات جامع بهره‌وری

طباطبایی یزدی گفت: کلیات برنامه جامع بهر‌ه‌وری در کمیسیون تخصصی کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،رویا طباطبایی یزدی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران و دبیر همایش ملی بهره‌وری ایران در این همایش اظهار داشت: بهره‌وری در ساده‌ترین تعریف نسبت ستانده به داده است که تلاش می‌شود که به هر نوعی کسری موجود ارتقا یابد زیرا بهره‌وری تابعی از رقابت‌پذیری، نوآوری، کارآفرینی، دانش‌بنیانی و توجه به تحقیق و توسعه است.
 
وی در ادامه افزود: اما با توجه به دلیل کاهش درآمدهای نفتی امکان تحقیق و توسعه کاهش یافته اما ما با تمام قوا نسبت به حفظ و گسترش آن تلاش خواهیم کرد.
 
** عدم تحقق بهره‌وری، نبود پیش‌بینی درست از آینده

طباطبایی با تأکید بر فرهنگ و آینده‌پژوهشی اظهار داشت: اگر نسبت به آینده صنایع پیش‌بینی درستی صورت نگیرد مطمئنا نمی‌توانیم به بهره‌وری صحیح و مورد انتظار دست یابیم بهره‌وری دارای سطوح مختلفی است از جمله بهره‌وری فردی، خانوارها، بنگاه‌ها و در مجموع در سطح کل کشور است که کاستی در هر یک از این سطوح موجب کندی و در مواقعی عدم رسیدن به اهداف مدنظر خواهد شد.
 
رئیس سازمان ملی بهره‌وری در ادامه همایش افزود: برخی کشورها که دارای منابع طبیعی هستند با استفاده از مبادله بازرگانی صحیح توانسته‌اند رشد اقتصادی خود را افزایش دهند.
 
وی در خصوص کاهش قیمت نفت اظهار داشت: با توجه به رسیدن قیمت نفت به زیر 50 دلار و استفاده از تکنولوژی‌هایی که به نیروی انسانی کمی نیاز دارد چشم‌انداز آینده را دشوار می‌کند اما می‌توان با استفاده از بهره‌وری این کمبودها را جبران کرد. محاسبات بهره‌وری از آنجایی اهمیت دارد که دولت‌ها می‌توانند با استفاده از این محاسبات به رشد اقتصادی مطلوب دست یابند.
 
رویا طباطبایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری در ادامه اظهار داشت: آموزش و بهداشت از نظر بهره‌وری رشد سریعی ندارند اما جزو مباحث زیربنایی محسوب می‌شوند اما برای  رسیدن به بهره‌وری مطلوب در صنعت نیاز به نیروی انسانی آموزش‌دیده داریم.
 
وی در پایان تأکید کرد: با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی تولید و اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری جایگاه ویژه‌ای دارد و کلیات برنامه جامع بهره‌وری در کمیسیون تخصصی کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید و منتظر تصویت هیأت وزیران و ابلاغ آن هستیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بهره وری ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.