سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیاز احتمال بروز پولیپ‌های روده را 50 درصد کاهش می‌دهد

مصرف متعادل پیاز، احتمال بروز پولیپ‌های روده را تا 50 درصد کاهش داده و در افراد مبتلا نیز می‌تواند از تشدید بیماری تا حد قابل ملاحظه‌ای جلوگیری کند.

مهدی فهیمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیماری‌ها و اختلالات روده در بین مردم شیوع بسیار بالایی دارند و با رعایت برخی از نکات تغذیه‌ای می‌توان از این بیماری‌ها پیشگیری کرد. 
 
وی با بیان این که پولیپ‌های روده از جمله بیماری‌های بسیار شایع است، تصریح کرد: این بیماری اگر به موقع درمان نشود، تشدید می‌شود، احتمال بروز سرطان روده بزرگ وجود خواهد داشت. 
 
فهیمی تأکید کرد: مصرف متعادل پیاز، احتمال بروز پولیپ‌های روده را تا 50 درصد کاهش داده و در افراد مبتلا نیز می‌تواند از تشدید بیماری تا حد قابل ملاحظه‌ای جلوگیری کند. 
 
وی یادآور شد: پیاز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های خوبی است که این آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های روده، خاصیت ضدسرطانی خوبی نیز دارند. 
 
فهیمی خاطرنشان کرد: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز، علاوه بر خاصیت ضدسرطانی می‌تواند از بروز آلرژی و ورود برخی از عوامل میکروبی به بدن نیز تا حد زیادی جلوگیری کند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.