سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت تغییر ناگهانی خال‌های پوستی

در صورتی که خالی بر روی پوست تغییر ماهیت دهد باید به این نوع تغییرات مشکوک شد.

رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان بالغین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خال‌های سرطانی بیشتر به دلیل قرار گرفتن پوست زیر نور مستقیم خورشید بر روی آن به وجود می آید.

وی تاکید کرد: بروز خال‌های سرطانی به سفید بودن پوست فرد بستگی دارد در صورتی که فرد پوست سفیدی داشته باشد وی به بیماری سرطان ملانوم مبتلا می‌شود و احتمال ابتلا به این نوع خال‌های سرطانی در پوست‌های تیره کمتر است.

فوق تخصص خون و سرطان بالینی ادامه داد: اگر خال های سرطانی را بتوان عمل کرد مشکلی برای بیمار نیست و فرد می تواند طول عمر معمولی داشته باشد بیشتر اوقات این بیماری به غدد لنفاوی و اعضای دیگر بدن سرایت می‌کند در این هنگام درمان بیماری کار بسیار دشوار خواهد بود به علت این که خال‌های سرطانی به وسیله شیمی درمانی درمان نمی‌شود و فرد به استفاده از داروهای دیگر نیاز پیدا می کند.

ملایری خاطر نشان کرد: اگر خالی بر روی پوست مشاهده شود و این خال تغییر ماهیت بدهد همچنین نیز اندازه یا رنگ آن تغییر پیدا کند در صورتی که هر یک از این علائم وجود داشته باشد به خال‌های سرطانی مشکوک می‌شویم و هر چه زودتر باید از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

وی عنوان کرد: اگر خال‌های سرطانی را بتوان در هر جای بدن به وسیله عمل جراحی برطرف کرد این عمل به طور نسبی کار ساده‌ای خواهد بود و در صورتیکه این بیماری پیشرفت کند جراحی آن دشوار تر خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.