سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم استفاده ار فن‌آوری‌های کنترل عوامل بیماری‌زا در فرآوری غذا

برای پیشگیری از بیماری‌های ناشی از غذا، باید از فن‌آوری کنترل عوامل بیماری‌زا و آلایندها در فرآوری غذا بهره برد که البته این فن‌آوری در بسیاری از موارد دردسترس نیست.

عبدالرضا رحمانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری‌های ناشی از غذا سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان مبتلا می‌کنند و درصد بالایی از افراد مبتلا به دلیل عفونت و مسمومیت‌های غذایی جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری یا کاهش ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذا ، تصریح کرد: در مرحله اول باید بر روی مواد خام و اولیه کنترل داشت و در این زمینه باید کیفیت مواد غذایی بررسی و در صورت وجود مشکل اقدام لازم را جهت بهبود آن صورت گیرد.

رحمانی با بیان اینکه باید از فن‌آوری‌های روز پیشرفته جهت سنجش و کنترل وضعیت مواد غذایی بهره گرفت، تاکید کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های ناشی از غذا، باید از فن‌آوری‌های کنترل عوامل بیماری‌زا و آلاینده در فرآوری غذا بهره برد که البته این فناوری‌ها در بسیاری از موارد در دسترس نیست.

وی یادآورشد: البته در دسترس نبودن فناوری به معنی نبود آن در کشور نیست، چرا که بر طبق شواهد موجود اغلب روش‌های تشخیص و کنترل کیفی مواد غذایی در تمام مراحل، در کشورمان وجود دارد.

رحمانی گفت: اینکه فناوری‌های کنترل عوامل خطرآفرین در فرآوری غذا در دسترس بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیست، این موضوع به طور عمده به مسائل و مشکلات اقتصادی برمی‌گردد.




انتهای پیام/ 
 

برچسب ها: فناوری ، غذا ، کیفیت ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.