سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

بهره‌مندی بیش از 3560 هزار نفر از برنامه کاهش میزان پرداخت تحول نظام سلامت در 7 ماه

دکتر آقاجانی از بهره‌مندی بیش از 3560 هزار نفر از برنامه کاهش میزان پرداخت تحول نظام سلامت در 7 ماه خبر داد

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه 
خبرنگاران گفت: نظر به اینکه اهداف اصلی برنامه نظام تحول سلامت حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت، ساماندهی خدمات بیمارستانی و ارتقاء کیفیت آن و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی است. 

 وی ادامه داد: حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر، از طریق ساماندهی تأمین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بيماران در بيمارستان‌هاي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 15 اردیبهشت ماه در کشور اجرا شد که در این مدت میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی در خدمات مشمول برنامه از 37 درصد به 8 درصد رسیده است و هموطنان بستری واجد بیمه پایه سلامت تنها 6 درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی مشمول این برنامه را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می‌نمایند از سوی دیگر روستائيان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و ساير افرادي كه از طريق نظام ارجاع به بيمارستانهای مشمول برنامه مراجعه مي‌كنند، 3 درصد از هزينه خدمات را پرداخت می‌کنند. بر اساس براوردهای صورت گرفته طی اجرای این برنامه نزدیک به 3560000 نفر از این خدمات بهره‌مند شده اند. 

وی افزود: بیمارستانهای مشمول از ابتدای اجرای برنامه به ارائه تمامی خدمات تشخيصی و درمانی، دارو، تجهيزات و ملزومات مصرفی پزشكی به تمامی بیماران بستری در همان بيمارستان و يا در زنجيره تامین خدمات مکلف شده‌اند که ضوابط این امر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. بر اساس این برنامه در صورتي كه بيمارستاني امكان ارائه همه خدمات مورد نياز بيمار را نداشته باشد براساس زنجیره ارجاع بين بيمارستاني مصوب ستاد اجرايي دانشگاه، عمل خواهد نمود و مسئوليت و هزينه هاي نقل و انتقال بيماران (آمبولانس) و هزينه خدمات ارائه شده به عهده بيمارستان ارجاع دهنده مي‌باشد. 

آقاجانی تاکید کرد: همچنین ما به التفاوت تعرفه‌ها با تعهدات بیمه ای و خدمات ضروری و حیاتی خارج از بسته بیمه پایه مشمول این برنامه قرار می گیرند.

وی افزود: پیش از اجرای برنامه تقریباً نیمی از بیماران برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی به خارج بیمارستان ارجاع می‌شدند این میزان در حال حاضر به 3.2 درصد و قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف، همچون لنز داخل چشمی و استنت‌های قلبی به‌ طور متوسط 42 درصد کاهش یافته است. 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاثیر بسیار زیاد خدمات اورژانسی بر شاخص‌های سلامت، بیماران تحت نظر که زمان برای آنها حیاتی است از حمایت بیشتری در این طرح برخوردار خواهند بود. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.