سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افتتاح مسجد روستای اورنگ در شهرستان اهر

مسجد روستای اورنگ و کارگاه آموزش جواهرسازی در شهرستان اهر توسط سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ مسجد روستای اورنگ که قدمگاه و متبرک به حضور مقام معظم رهبری بود از شهریورماه امسال به مدت چهار ماه با بیش از 500 مترمربع با اعتبار معادل 280 میلیون تومان احداث و تحویل اهالی شد.

همچنین کارگاه جواهر سازی برای آموزش و اشتغال مددجویان کمیته امدادامام خمینی (ره) اهر افتتاح شد.

در مراسم افتتاح مسجد روستای اورنگ سرپرست کمیته امدادامام خمینی (ره) کشور گفت:حضور مقام معظم رهبری پس از حادثه زلزله 91 در روستای اورنگ افتخاری برای اهالی است.

انواری ادامه داد: علیرغم حادثه غم انگیز زلزله در منطقه ارسباران و از دست دادن تعدادی از اهالی امروز شاهد عمران و آبادانی در مناطق شهری و روستایی هستیم.

وی، در ارتباط با اشتغال مددجویان نیز گفت: توانمندسازی خانواده های تحت حمایت و مهارت آموزی به جای پرداخت مستمری سیاستی است که در سالهای اخیر در این نهاد حمایتی دنبال شده و به مدد آن طیف بزرگی از خانواده امداد در کشور از چرخه فقر خارج شده اند.

انواری، با تأکید بر اینکه کمیته امداد باید استعدادهای نهفته مددجویان را شکوفا کند افزود: مددجویان کمیته امداد استعدادهای نهفته ای دارند که کمیته امداد باید در راستای شکوفایی این استعدادها قدم های ارزشمندی بردارد و خوشبختانه امروز شاهد خودکفایی پنج هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان آذربایجان شرقی هستیم که این امر نشان از استعدادهای این مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی نیز گفت: مسجد روستای اورنگ در مرحله فونداسیون بود که تأکیداتی که نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و مسئولان محلی داشتند ادامه احداث به کمیته امداد داده شد و در 4 ماه احداث و تحویل اهالی گردید.

دشتی،گفت: در مناطق زلزله زده ارسباران 24 مسجد از اعتبارات بنیاد برکت، مخابرات، خیرین و شهرداری قم توسط کمیته امداد احداث شده است.

در این افتتاح نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با وجود بزرگی حادثه زلزله، حضور مقام معظم رهبری مرهمی بر آلام شد و عزم مردم و مسئولان را در بازسازی دو چندان کرد.

فلاحی،گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بازسازی مناطق زلزله زده امروز شاهد بازسازی و احداث واحدهای مسکونی، مدارس،خانه‌های بهداشت و مساجد از سوی دولت، مردم و خیران هستیم.

فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: در بازسازی مناطق زلزله زده در کنارمردم تمامی دستگاه‌ها و به خصوص کمیته امداد نقش بسزایی داشت.

عابدی، گفت: اهالی نیزضمن حضور در این مسجد در حفظ و نگهداری آن نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.