سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیدافقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توهین به پیامبر گرامی اسلام مین‌گذاری فرهنگی است/ رهبران جهان اسلام هوشمندانه خنثی سازی کنند/ حادثه پاریس در راستای جنگ تمدن‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان این که اقدام توهین‌آمیز شارلی ابدو بعد از حوادث تروریستی پاریس در جهت جریحه دار کردن احساسات مسلمان، و در ادامه حملات ساختگی دیگر به خود و یورش علیه مسلمان است گفت: رهبران جهان اسلام باید هوشمندانه مین گذاری‌های فرهنگی و دینی را خنثی کنند.

"سیدهادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر این که توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام توسط مجله "شارلی ابدو" امری اتفاقی نیست،‌ اظهار داشت: این طور نیست که یک هنرمند بر حسب سلیقه شخصی کاریکاتوری در مورد پیامبر اسلام کشیده باشد، چنان چه هنگامی که سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را نوشت، این کتاب در ظاهر توسط یک نفر نوشته شده بود، اما بعدا دیدیم که چگونه سه حلقه حفاظتی از وی مراقبت کرد و شاهدیم که هزینه آن را هم ملکه انگلیس می‌دهد.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: این تدابیر امنیتی در حالیست که بسیاری از شهروندان انگلیسی و فرانسوی در حملات تروریستی کشته می‌شوند.

وی با تشریح این دو تناقض تاکید کرد: بنابراین چاپ کاریکاتوری جدید از پیامبر اسلام بعد از حملات تروریستی داعش اتفاقی نیست.
 
سید افقهی در خصوص شگرد غربی‌ها برای پیگیری سیاست‌های استعماری‌شان اظهار داشت: آن‌ها در ابتدا با حرکتی نرم، شروع می‌کنند و بعد از آن که افکار عمومی پخته شد، جنگ سخت و عملیات کشورگشایی خودشان را آغاز می‌کنند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه با یادآوری حوادث 11 سپتامبر بیان داشت: جبهه غربی به ویژه امریکا بعد از 11 سپتامبر سخن از مبارزه با تروریستهای القاعده می‌زد، ولی در عمل با تروریستهای القاعده کاری نداشت و به کشتار مردم مسلمان افغانستان پرداخت.
 
سیدافقهی با تأکید بر این که آن‌ها الان هم در عملیات رسانه‌ای خود اسلام را در کنار تروریسم گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد:‌ آن‌ها به دنبال یک حرکت بزرگ‌تر هستند و آن اصل مبارزه با اسلام است.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به سخنان "دیوید کامرون" و صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد: این قصه سر دراز دارد، زیرا آن‌ها بعد از حوادث تروریستی پاریس اعلام کردند، "این حادثه آغاز بحران غرب است و غرب باید خود را برای مدت طولانی آماده کند."

وی تاکید کرد: بنابراین رهبران جهان اسلام باید هوشمندانه برخورد کنند، زیرا آن‌ها می‌خواهند غرب را از مسلمانان پاکسازی کنند و با این بهانه توجیحی برای قتل عام مسلمانان بتراشند.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به فیلم‌های ساخته شده  غرب در وهن پیامبر اسلام (ص)، حضرت مسیح (ع)، حضرت مریم (ع) و در مقابل قوانین و مجازات‌های بازدارنده برای عدم بیان و انتشار مسائل مربوط به هولوکاست گفت: این سیاست یک بام و دو هوا و ادعای دروغین غرب مبنی بر آزادی بیان است و ما باید اندکی تأمل کنیم که آیا حد و مرز آزادی بیان مطلق است یا نسبی؟!
 
وی افزود: چرا اگر کسی به موضوع تاریخی هولوکاست بپردازد و بدون توهین خواهان بازبینی باشد و یا نسبت به کشتار کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی اعتراضی کند، بلافاصله به او انگ مقدمه‌سازی برای قتل‌عام یهود را می‌زنند.
 
سیدافقهی در ادامه با ریاکار و دروغ‌گو خواندن غرب گفت: آن‌ها هنگام عمل با دو معیار عمل می‌کنند و مسائلی که به ضرر خود و همپیمانان‌شان و رژیم صهیونیستی را مجازات می‌کنند و دیگر نام آن را آزادی بیان نمی‌گذارند و اسم آن را تهاجم بر علیه یک دین و ملت یهود می‌گذارند.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به فیلم‌های ساخته شده در شبکه‌های تلویزیونی غربی در وهن و تمسخر مقدسات مسلمانان، هندی‌ها، مسیحی‌ها و بودایی‌ها گفت: از نگاه آن‌ها این توهین‌ها آزادند و با عدم اعتراض آن را آزادی بیان می‌خوانند.
 
سیدافقهی تأکید کرد: هدف آن‌ها در راستای جنگ تمدن‌هاست و پیشرفت جهان اسلام و تمدن مشرق زمین و جا افتادن انقلاب اسلامی برای این‌ها چالش‌برانگیز است و چون نمی‌توانند در برابر منطق انقلابی بیایستند به شیوه‌های مختلف سعی در لوث کردن این گفتمان قوی دارند.
 
وی با محکوم کردن هرگونه تجاوز به حقوق ملت‌ها و ادیان الهی گفت: اما غرب این تجاوزات را به پای اسلام می‌گذارد و کاری ندارد که این پرچم در دست جمهوری اسلامی است یا داعش و یا هر جریان دیگری! زیرا هدف آنها جمهوری اسلامی یا داعش نیست، بلکه هدفشان اصل اسلام است.
 
سید افقهی افزود: غرب در یک دوگانگی تروریست‌هایی که خود در آغوش پرورش داده، به نام اسلام، علیه اسلام مطرح و فضا سازی می‌کند، و می‌بینیم که چگونه اکثر مساجد در پاریس و سایر شهرهای فرانسه مورد تهاجم تندروها قرار می‌گیرد. در حالی که 5 هزار سرباز پیرامون مؤسسات، منازل و محلات صهیونیست‌ها مستقر هستند تا مبادا کسی به آن‌ها تجاوز کند، اما یک سرباز هم در محله‌های مسلمان نمی‌گذارند و الان محله‌های مسلمانان در معرض همه نوع تهاجم هستند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه نسبت به کلید خوردن سناریویی پیچیده و غبارآلود، از سوی غرب علیه اسلام هشدار داد: این کاریکاتور از پیامبر(ص) احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند، و ممکن است خودشان دست به خشونت بزنند و بگویند مسلمانان ما را در کشور خودمان هم آرام نمی‌گذارند.
 
سیدافقهی موفقیت آنان در این عملیات را منوط به هوشمندی رهبران جهان اسلام عنوان و تصریح کرد: خردورزان جهان اسلام نباید اجازه دهند که دشمن مین‌گذاری فرهنگی کرده و ملت‌های جهان را فریب بدهد.
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که اصل حادثه تروریستی پاریس محکوم است، افزود: این حادثه معلول یک حادثه خبیث‌تر دیگر است و آن باید ریشه‌یابی شود تا ببینیم چه دست‌هایی در کار است که دائماً‌ مسلمان را به جان مسیحی، و مسیحی را به جان مسلمان می‌اندازد و علت آن وجود دست‌های صهیونیست‌هاست.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، تروریسم ، پاریس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.