سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدل نوین دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد ارتباط با بخش صنعت

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مدل جدید این دانشگاه برای ایجاد ارتباط با بخش صنعت، گفت: به منظور ارتقای دانشی پرسنل دستگاه ها مذاکراتی با پژوهشکده نیرو برای ارائه مدلی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر احمد معتمدی در نهمین کنفرانس تخصصی حفاظت و سیستم‌های قدرت با بیان اینکه همواره دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ویژه دانشکده  مهندسی برق این دانشگاه با صنعت در ارتباط بوده است، افزود: به نظر می رسد که در این زمینه نیاز به کار بیشتری داریم که در این راستا اقدام به تجدید نظر در حوزه های آموزشی و پژوهشی کردیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل 3 به سمت ارتباط با بخش صنعت حرکت کرده اند، اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه های نسل 3 دنیا در تلاش هستند تا سهم بیشتری در اقتصاد، تولید تکنولوژی و فناوری داشته باشند و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم که لازمه آن ایجاد تغییرات در ساختارهای دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: لازم است تا تغییراتی در داخل و اقداماتی را در خارج از دانشگاه اجرایی کنیم تا دانشگاه های کشور این مسیر را سریع تر طی کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بیان برنامه های این دانشگاه در این زمینه پرداخت و یادآور شد: برنامه دانشگاه این است که با تمرکز بر روی مشکلات کشور، سرمایه گذاری های اولیه آن از سوی دانشگاه انجام خواهد شد و در فاز بعد با دستگاه های اجرایی وارد همکاری خواهیم شد.

وی از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با دستگاه ها و بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: باید در راستای اولویت‌های کشور حرکت کنیم که در این زمینه آمادگی همکاری با سایر دستگاه ها را داریم.

معتمدی با تاکید بر اینکه در بخش آموزشی با نوساناتی مواجه هستیم، ادامه داد: در حال حاضر دستگاه ها برای ارتقای پرسنل خود در صدد برگزاری دوره های آموزشی برای آنها هستند و از سوی دیگر دانشگاه ها بر اساس ضوابط وزارت علوم محدودیت هایی دارند چراکه دغدغه دانشگاه ها حفظ کیفیت و دغدغه دستگاه ها برطرف کردن نیازها و ارتقای دانشی پرسنل است.

معتمدی با تاکید بر نقش توسعه دوره های کوتاه مدت برای افزایش دانش نیروهای انسانی، خاطر نشان کرد: یکی از ضعف های موجود تاکید بر دوره های رسمی منتهی به مدرک است که این امر به دلیل بها داده نشدن دوره های کوتاه مدت در قوانین و مقررات است از این رو ما مذاکراتی را با پژوهشکده نیرو برای ارائه مدلی در این زمینه انجام دادیم که در صورت نهایی شدن این مذاکرات گامهای موثری در این زمینه برداشته شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، صنعت ، آموزش ، مقررات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.