سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

بدقولی دولت در ارائه نظام رتبه‌بندی معلمان / سوال از "فانی" در دستور کار جلسات بعدی مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه دولت در ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به صحن مجلس بدقولی کرده است، گفت: مصادف شدن برگزاری مهمانی وزیر آموزش و پرورش با حضور وی در صحن مجلس پیام خوبی را دربر نداشت که این امر باعث شد قاضی‌پور و برخی دیگر از نمایندگان برداشت خوبی نداشته باشند.

"قاسم جعفری" سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعلل دولت در ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: بیشتر امضاءکنندگان طرح نظام رتبه‌‌بندی معلمان از اعضای این کمیسیون بودند که این طرح را به صحن علنی ارائه دادند.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان یکی از 6 نظام بیان شده برتر از سوی طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش است که به دلیل مخالفت نماینده دولت در مجلس با این ادعا که ما در کمیسیون اجتماعی دولت به صورت جامع‌تری بر روی این مسئله در حال بررسی هستیم، باعث شد که این طرح در صحن مجلس رأی نیاورد.

وی افزود: نمایندگان می‌دانستند که با مخالفت نماینده دولت در صحن مجلس، شورای نگهبان نیز به این طرح رأی مثبتی نخواهد داد.  
 
جعفری با تاکید براینکه نماینده دولت در صحن مجلس قول داده بود که در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند، گفت: متأسفانه هنوز دولت به قول خود عمل نکرده و دلیل اصلی نماینده دولت برای بدقولی خود این بود که ما طرح جامع‌تری را در قالب لایحه به این طرح کمیسیون به مجلس خواهیم آورد.

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس اظهار داشت: لذا ما منتظر اجرای قول توسط دولت هستیم و نمایندگان خانه ملت نیز در صحن مجلس در قالب نطق و یا تذکرات بارها این مسئله را گوشزد کرده و می‌کنند.

وی افزود: احتمال سوال و یا استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس نیز وجود دارد که البته به نظر نمایندگان خانه ملت بستگی دارد.
 
نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان با اشاره به تذکر برخی نمایندگان مجلس نسبت به مهمانی روز (دوشنبه 22 دی) فانی برای برخی از نمایندگان نیز گفت: الحمدالله بنده در این مهمانی حضور نداشتم اما آنطور که نماینده ارومیه در صحن مطرح کرد که این مهمانی به منظوری راضی کردن نمایندگان برای انصراف از طرح استیضاح بوده، نیست.

جعفری گفت: طبق قرار قبلی  وزیر آموزش و پرورش باید روز گذشته (سه‌شنبه 23 دی) برای پاسخ به سوال باید به صحن مجلس می‌آمد که به دلیل سفر هیئت دولت به استان بوشهر این حضور انجام نشد و به تأخیر افتاد، مصادف شدن برگزاری مهمانی وزیر آموزش و پرورش با حضور وی در صحن مجلس پیام خوبی را دربر نداشت که این امر باعث شد قاضی‌پور و برخی دیگر از نمایندگان برداشت خوبی نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: سوال از فانی در دستور جلسات آینده قرار خواهد گرفت، البته اعضای کمیسیون نیز سوالات بسیار زیادی دارند که امیدواریم وزیر آموزش و پرورش در جلسات این کمیسیون حضور یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.