سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البرزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتشار مطالب خلاف عفت عمومی عنوان مجرمانه دارد/ فیلترینگ باید هدفمند باشد

یک حقوقدان گفت: فیلترسایت‌های غیر اخلاقی، پالایش فضای مجازی و صیانت از اخلاق عمومی امری بدیهی و قانونی است اما فیلترینگ باید هدفمند باشد.

«مسعود البرزی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به ضرورت پالایش محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی عنوان مجرمانه دارد و طبق قانون اساسی هر گونه هتک حرمت به  مقدسات و مقامات جرم تلقی می‌شود.
 
وی ادامه داد: دسترسی آزاد به اطلاعات از اصول پذیرفته شده در نظام جمهوری اسلامی ایران است و لذا در راستای اعمال سیاست فیلترینگ باید مسئولین ذی‌ربط دقت لازم را به خرج دهند تا دانشجویان و عموم مردم برای دسترسی به ساده‌ترین مقالات با مشکل مواجه نشوند.
 
البرزی در پاسخ به این سوال که آیا در پالایش شبکه‌های اجتماعی از محتوای غیراخلاقی به اندازه کافی تلاش شده است یا خیر، تصریح کرد: هر فردی به انتشار مطالبی خلاف ارزش‌های جامعه مبادرت ورزد، قانون در این رابطه مجاز به جرم‌انگاری است و این اقدام می‌تواند نقش بازدارنده‌ای در جلوگیری از تکرار جرم داشته باشد هر چند که جرم‌انگاری راه حل نهایی نیست.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: فیلتر سایت‌های غیر اخلاقی، پالایش فضای مجازی و صیانت از اخلاق عمومی امری بدیهی است اما باید فیلترینگ هدفمند باشد و مدیریت لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.