یک قاضی بازنشسته با اشاره به ضرورت پالایش محتوای عناوین مجرمانه در فضای مجازی به منظور صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی کشورمان گفت: جرم‌انگاری دراین زمینه راه حل موضوع نیست و اتخاذ سیاست فرهنگی مناسب موثرترین راه‌کار در برخورد با ترویج موضوعات غیر اخلاقی در فضای مجازی است.

قاضی بازنشسته «حسن تردست» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  ضرورت پالایش محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: پالایش محتوای عناوین مجرمانه در فضای مجازی به منظور صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی کشورمان اصلی است که در قانون اساسی به صراحت بیان شده و حتی توهین و تعدی به مقدسات و مقامات عالی کشور عنوان مجرمانه دارد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه تجربه نشان داده که جرم‌انگاری در این زمینه راه حل موضوع نیست و مشوش شدن افکار عمومی نسبت به سیاست‌های فرهنگی کشورمان از عواقب و آثار سوء این امر است.  
 
تردست با بیان اینکه اتخاذ سیاست فرهنگی مناسب موثرترین راه‌کار برخورد با ترویج  موضوعات غیر اخلاقی در فضای مجازی است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی از طریق آموزش و پرورش و ورود گروه‌ها و نیروهایی که مبانی اعتقادی محکمی در حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی کشورمان دارند، می‌تواند راه را برای سو‌ءاستفاده عناصر بیگانه ببندد.

این قاضی بازنشسته در پایان خاطرنشان کرد: فیلترینگ سایت‌های غیراخلاقی باید در سطح واژه‌ها و از سوی مخابرات صورت گیرد، به گونه‌ای که سیستمی تعبیه شود که از اشاعه واژه‌هایی که نشان از تعدی و توهین به ارزش‌های انقلابی و اسلامی دارد به صورت خودکار جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار