سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلام آباد: هند از خاک افغانستان علیه" پاکستان "استفاده می کند

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی، هند را متهم به استفاده از خاک افغانستان برای حمله علیه پاکستان متهم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "سرتاج عزیز" شب گذشته در مصاحبه ای با شبکه خبری"داون نیوز"، درعین حال تاکید کرد که از زمان انجام مذکرات جامع اخیر میان کابل و اسلام آباد و تعهد دولت های افغانستان و پاکستان مبنی بر اینکه هیچ یک از این دو کشور اجازه نخواهند تا اقدامی از خاک هریک از آنها علیه دیگری استفاده شود، تحرکات هند در استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان کاهش یافتن است.
 
این مقام عالی دولت افغانستان در خصوص مساله کشمیر گفت: از زمان تشکیل دولت"نارندرا مودی" در هند، دهلی نو در قبال مساله کشمیر، با پاکستان همکاری نکرده است.
 
سرتاج عزیز گفت: موضع دولت قبلی هند درباره کشمیر، موضع شفافی نبود اما دولت جدید هند به رهبری نارندرا مودی اعلام کرد که اگر پاکستان روابط خوبی با پاکستان داشته باشد، دهلی نو هم متقابلا در خصوص مساله کشمیر با پاکستان مصالحه خواهد کرد.
 
وی افزود: هند خواستار ادامه مذاکرات با پاکستان شد اما شروطی را برای انجام مذاکرات تعیین کرد که برای پاکستان امکان پذیر نبود.
 
رییس دستگاه دیپلماسی پاکستان با تاکید بر اینکه اسلام آباد همچنان خواستار بهبود روابط با دهلی نو است، اظهار داشت که سیاست خارجی دولت کنونی پاکستان براساس رفع تنش ها و بهبود روابط با تمام کشورهای همسایه، از جمله هند، استوار است.
 
درحالی که مقامات عالی اسلام آباد هند را متهم به بهره برداری از خاک افغانستان برای انجام حملاتی علیه پاکستان می کنند، حدود دو ماه پیش وزارت دفاع آمریکا موسوم به 'پنتاگون' با انتشار گزارشی مفصل، پاکستان را به استفاده از شبه نظامیان برای انجام حملات تروریستی علیه هند و افغانستان متهم کرد.
 
این گزارش پنتاگون، با واکنش های شدید از سوی پاکستان مواجه شد و دولت اسلام آباد این ادعا و اتهام مطرح شده از سوی پنتاگون را به شدت رد کرد.
 انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.