سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام والمسلمین قندهاری:

‌دشمن ‌با طرح برخی‌ شبهات‌ بنیان دینی خانواده‌ها را ‌نشانه ‌گرفته است

رئیس‌ سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: ‌دشمن با ظرافت خاصی و با طرح برخی‌ شبهات، بنیان دینی خانواده‌ها را ‌نشانه ‌گرفته، بنا‌براین ‌پاسخگویی به شبهات باید به طور ویژه در دستور کار باشد.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین "محمدحسین قندهاری" در جشنواره مالک اشتر "سازمان صنایع هوایی" مهمترین ‌ماموریت‌ سازمان عقیدتی سیاسی را در حوزه فرهنگ دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال ۹۳ به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" ‌ اهمیت توجه به فرهنگ را به همه مسئولان گوشزد فرمودند.

وی با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا «عرصه فرهنگ را یک میدان جهاد می‌دانند» ‌ اظهار داشت: سربازانی که در جبهه فرهنگ‌ فعالیت ‌دارند ‌دقت ‌کنند حرکت‌ها باید ‌جهادی همراه با تحرک و فداکاری برای تحقق تدابیر و فرامین رهبری در حوزه فرهنگ باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی تصریح کرد: وظیفه تمام مسئولان فرهنگی رفع دغدغه‌های فرهنگی مدنظر رهبری ‌باشد بنابراین باید ‌در عرصه فرهنگ ‌میدان را جهادی دیده و تلاشمان را مضاعف کنیم.

وی با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی دشمان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست، ادامه داد: ‌حوزه حجمی دشمن نیز در عرصه فرهنگ بسیار سنگین است و آن‌ها با ‌سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فراوان ‌فارسی در حال ‌لجن‌پراکنی علیه ‌فکر، ‌دین و تمام مقدسات کشرومان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قندهاری رصد هجمه‌های دشمن‌ را ‌وظیفه بسیار سنگینی دانست و خاطرنشان کرد: ‌ مسئولان فرهنگی در تمام فعالیت‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که ‌در جهت حرکت‌ دشمن نباشد و ضمن رصد توطئه‌های مخالفان نظام، سمت و سوی حرکت سازمان را به سمت تعالی و پیشرفت تعیین کنند.

وی برنامه‌های سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف را مشخص شده دانست و افزود: ‌به تناسب حرکت جهادی، ‌دغدغه، هجمه‌ها و شیوه‌ها باید فعالیت‌ها ‌بسیار جذاب‌ باشد تا‌ نسل جوان ‌و خانواده‌ها به این برنامه‌ها گرایش پیدا کنند. ‌

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع سازمان هوایی یکی از سازمان‌های قدیمی وزارت دفاع دانست و گفت: اداره عقیدتی سیاسی سازمان هوایی ‌باید ‌با حرکت جهادی و سازماندهی مناسب برنامه‌ها و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرا، منشاء برکات فراوان برای کارکنان باشد‌.

حجت‌الاسلام و المسلمین قندهاری با بیان اینکه با وجود کاهش نیروی انسانی در سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ولی حجم فعالیت‌ها ‌چهار برابر شده است، اضافه کرد: ‌سازمانی موفق است که نیروهای زیر پوشش آن ‌بی‌انگیزه و منفعل نباشند بنابراین ‌حرکت جهادی، حرکت منفعلانه و بی‌انگیزه‌ای نیست، بلکه حرکتی ‌با امید، با‌نشاط، ‌شاداب‌ و ‌امیدوارکننده است.

وی ‌پاسخگویی به شبهات را یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های سازمان عقیدتی سیاسی بیان کرد و ادامه داد: ‌ ‌دشمن با ظرافت خاصی و با طرح برخی‌ شبهات، بنیان دینی خانواده‌ها را ‌نشانه ‌گرفته، بنا‌براین ‌پاسخگویی به شبهات باید به طور ویژه در دستور کار باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه مقام معظم رهبری «خانواده را گردنه ‌احد نظام می‌دانند» اظهار داشت: براساس این فرمایش ارزشمند رهبری، ‌سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع سرمایه‌گذاری بسیار خوبی برای اجرای ‌طرح بصیرت خانوادگی انجام داده‌ بنابراین باید با آسیب‌شناسی این طرح، ‌تقویت بیش از پیش بصیرت خانواده‌ها در دستور کار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قندهاری با بیان اینکه فرماندهی معظم کل ‌۱۴ سرفصل را به عنوان مأموریت سازمان‌های عقیدتی مطرح فرمود‌ند، خاطر نشان کرد: در این ‌سرفصل‌ها مقام معظم رهبری بر وظیفه‌ آخوندی ‌روحانیون و ‌تعامل سازمان با کارکنان با حفظ حدود و ثغور‌ تأکید ویژه دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.