سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

نمک چگونه باعث افزایش فشار خون می‌شود؟

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در هفته بسیج تغذیه با محوریت "کاهش مصرف نمک" علت افزایش فشارخون در اثر مصرف نمک را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛مهدیه سادات حاجی میرزاده کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به این مطلب که نمک چگونه باعث افزایش فشار خون می‌شود؟ گفت: وقتی که مقدار زیادی از غذاهای شور و پر نمک خورده شود، مقدار زیادی سدیم وارد بدن می شود.

وی ادامه داد:به دنبال آن بدن مقدار زیادی آب جذب می‌کند تا بتواند سدیم اضافی را از خود خارج سازد. این مساله باعث افزایش فشار خون در بعضی از افراد خواهد شد. بنابراین آب اضافه شده به بدن باعث افزایش فشار بر قلب و رگ های خونی می شود.

حاجی میرزاده خاطرنشان کرد: طبق توصیه های استاندارد بهتر است که میزان سدیم دریافتی در روز بیشتر از 2300 میلی گرم یا کمتر از 5 گرم (یک قاشق مربا خوری )نمک نباشد که متاسفانه اغلب افراد بیشتر از این مقدار در روز سدیم دریافت می کنند.

وی توصیه کرد: بیماران قلبی، افرادی که فشار خون بالا دارند و همچنین افراد بالای 50 سال روزانه کمتر از 1500 میلی گرم سدیم که معادل 3 گرم نمک است، مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: کل نمک مصرفی در تهیه غذا و نمکی که از نان، پنیر، رب گوجه فرنگی و سایر غذاهای کنسروی و آماده و فست فود ها مصرف می شود باید کمتر از 5 گرم در روز باشد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: نمک ، فشارخون ، تغذیه ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.