سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده پارلمان عراق خبر داد

جنایت جدید ائتلاف بین‌المللی علیه بسیج و ارتش عراق/ کشورهایی در ائتلاف حامی" داعش "هستند

نماینده پارلمان عراق با پرده برداشتن از جنایت جدید ائتلاف بین‌المللی در بمباران ۷۰ تن از نیروهای بسیج و ارتش عراق در شمال بابل گفت: کشورهای حامی تروریسم در ائتلاف بین‌المللی غیرنظامیان و شهروندان عراقی را هدف می‌گیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"سلیم شوقی"، نماینده فراکسیون المواطن در پارلمان عراق   تاکید کرد: کشورهایی که در ائتلاف بین‌‌المللی دست به تجاوز از حد و حدود خود می‌زنند تا دیروز حامی تروریسم بودند.
 
وی افزود: ما از همه کشورهای عضو ائتلاف می‌خواهیم که به طور جدی اشتباهات خود را در هدف گرفتن اماکنی غیر از مواضع تروریست‌ها تکرار نکنند؛ البته اگر این حملات اشتباهی بوده و مقاصد از پیش تعیین شده نباشد.
 
نماینده پارلمان عراق گفت: در بیست و چهارم دسامبر گذشته در منطقه «المالحه» در شمال استان بابل، ارتش و بسیج مردمی هدف گرفته شدند که هفتاد کشته و زخمی برجای گذاشت و بیش‌تر آنها از اهالی بصره بودند.
 
وی افزود: ما در مراسم سوگواری این شهدا شرکت کردیم و در آنجا اهالی و خانواده‌های این عزاداران را دیدیم که به شدت از مرتکبان این جنایات خشمگین هستند و کینه به دل دارند.
 
سلیم شوقی گفت: ما از کشورهای جهان و ائتلاف بین‌المللی می‌خواهیم که در حمایت از عراق که به نیابت از جهانیان با تروریسم مبارزه می‌کند جدی باشند چرا که داعش دشمن انسانیت است.
  بمباران عمدی علیه نیروهای ارتش و داوطلب مردمی بیانگر خباثت مقاصد آمریکا و پوشش بین‌المللی این اقدام به بهانه مبارزه با داعش است.
 
کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز به تازگی ارائه کمک‌های نظامی آمریکا به تروریست‌های داعش از طریق هواپیما را تایید کرد.
 
ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش شامل کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان، ایتالیا، دانمارک، ترکیه، کانادا و استرالیا و کشورهای عربی شامل اردن با هواپیماهای «اف16»، عربستان و امارات با هواپیماهای «اف 16» پیشرفته و مجهز به بمب‌های هدایت شونده لیزری، کویت با هواپیماهای تامین کننده سوخت، بحرین و مراکش با هواپیماهای «اف 16» پیشرفته و نیز قطر و عمان می‌باشند.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.