سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه وزن در کودکان با سرعت بالایی در حال گسترش است

بررسی‌های اخیر نشان می دهند که سرعت افزایش وزن در کودکان بیشتر از بزرگسالان بوده و متأسفانه موارد این عامل خطر در کودکان، با سرعت بالایی در حال گسترش است.

مهدی‌ فهیمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: چاقی و اضافه وزن یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و بسیاری دیگر از بیماری‌های مزمن است و متأسفانه این عامل خطر روز به روز در حال شیوع است.

وی با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن در کودکان نگرانی‌هایی را به وجود آورده است، تأکید کرد: بررسی‌های اخیر نشان می دهند که سرعت افزایش وزن در کودکان بیشتر از بزرگسالان بوده و متأسفانه این عامل خطر در کودکان، با سرعت بالایی درحال گسترش است.

فهیمی، گفت: بررسی‌ها و شواهد نشان دهنده موضوع است که بسیاری از افراد بزرگسالان دچار چاقی و اضافه وزن، در دوران کودکی نیز دچار این مشکل بوده‌اند و بسیاری نیز زمینه ابتلاء‌ به چاقی و اضافه‌ وزن را از کودکی داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان جزء آسیب پذیرترین‌ گروهها در جامعه هستند که مشکلاتی نظیر چاقی و اضافه وزن، سوء‌تغذیه و سایر اختلالات، لطمه‌ها و آسیب‌های بیشتری به آنها وارد می کند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.