سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غذاهایی که شما را از پرخوری نجات می دهند

مطالعات جدید محققان نشان می دهد مصرف برخی سبزیجات نقش عمده ای در سلامت بدن دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، مصرف زیاد برخی از مواد غذایی موجب لاغری و کاهش وزن می شود.

1.آب سبزیجات: مصرف آب سبزیجات قبل از غذا، مثلا آب کرفس یا هویج  با حتی آب میوه ها مثل آب سیب و آب هندوانه  به دلیل دارا بودن مقدار بالایی از فیبر باعث به وجود آمدن احساس سیری در بدن می شوند و حتی باعث می شوند که بدن نیاز به کالری کمتری پیدا کند.

2.شکلات تلخ: عطر و طعم شکلات تلخ باعث به وجود آمدن احساس سیری دربدن می شود البته نباید بیشتر از دو قطعه شکلات روزانه مصرف نمایید زیرا کالری آن زیاد است.

3.سس فلفل: سس فلفل باعث ترشح هورمونی در بدن می شود که  اشتها را سر کوب می کند و شما می توانید این سس را در هنگام صرف تمام غذاها استفاده کنید از تخم مرغ گرفته تا همه ی غذاهای گیاهی یا پروتئینی

4.بادام: بادام به دلیل تثبیت قند خون در بدن باعث کنترل اشتها و احساس گرسنگی کمتر می شود البته توجه داشته باشید شما باید بادام را به تعداد انگشت شمار یعنی چند عدد قبل از غذا بخورید زیرا بادام و انواع مغز های دیگر دارای کالری بالایی می باشند.

5.سیب: سیب حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد و همچنین باعث ثابت نگه داشتن قند خون می شود و به همین دلیل کمک زیادی به مهار کردن اشتها می کند شما باید سیب رابه آرامی بخورید و کاملا بجوید.

منبع: نیک صالحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.