سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیاده‌روی پس از صرف غذا تا سه برابر به متابولیسم بدن کمک می‌کند

پیاده‌روی پس از صرف وعده‌های غذایی، می‌تواند تا سه برابر به متابولیسم غذا در بدن و هضم بهتر غذا کمک کرده و در نتیجه احتمال بروز مشکلاتی نظیر اضافه وزن را کاهش دهد.

نریمان سعادتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اگر پس از صرف غذا موادغذایی به درستی هضم و جذب شوند، در آن صورت بسیاری از مشکلات و اختلالات به ویژه مشکلات مربوط به دستگاه گوارش برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش کردن و پیاده‌روی از راههای بسیار مهم برای هضم بهتر غذا و متابولیسم مناسب غذاها است، تاکید کرد: پیاده‌روی پس از صرف وعده‌های غذایی می‌تواند تا سه برابر به متابولیسم غذا در بدن و هضم بهتر غذا کمک کرده و در نتیجه احتمال بروز مشکلاتی نظیر اضافه وزن را کاهش دهد.

سعادتی با اشاره به  اینکه ورزش پیاده‌روی از اضافه وزن پیشگیری می‌کند، گفت: باید یک برنامه‌ریزی جدی و منظم برای ورزش کردن انجام شود و در کنار رعایت الگوهای صحیح غذایی، ورزش و پیاده‌روی نیز مود توجه قرار گیرد.

وی یاد آور شد: پرهیز از پرخوری و آرام غذا خوردن نیز از دیگر موضوعات مهم است که به جلوگیری از اضافه وزن کمک می‌کنند.

سعادتی خاطر نشان کرد: سه وعده  غذایی اصلی یعنی صبحانه، ناهار، شام به هیچ عنوان نباید حذف شوند و البته بهتر است حجم این وعده‌ها کم و به میان وعده‌های غذایی توجه شود.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.