سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله اراکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

اختلاف نظر نباید موجب درگیری، نفاق و فتنه در جامعه اسلامی شود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمن با برنامه‌های گسترده و عمیقی که در این سال‌های متمادی داشته‌ در حال تلاش برای ایجاد تفرقه میان جامعه اسلامی است.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) و با آرزوی توفیق به رهرو بودن راه ولایت اظهارداشت: امروز بیش از پیش دشمنان امت اسلامی تلاش می‌کنند که به امت اسلامی ضربه بزنند و با ایجاد فتنه، ستیز و تفرقه در بین امت اسلامی می‌خواهند جامعه اسلامی را به چالش بکشند.
 
وی تصریح کرد: امروزه دشمن احساس کرده که با اوج‌گیری انقلاب اسلامی قدرتی در حال شکل گیری است که آن، قدرت جهان اسلام است و دشمن می‌داند که اگر مسلمین با هم باشند و دست به دست هم بدهند تبدیل به قدرت اول جهان خواهند شد که اگر اقتدار و همدلی در جامعه اسلامی با هم گره بخورد این جامعه اسلامی هستند که در دنیای حرف اول را خواهد زد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: دشمن با برنامه‌های گسترده و عمیقی که در این سال‌های متمادین داشته است در حال تلاش برای ایجاد گروه‌هایی در جامعه اسلامی چه در بین شیعیان و سنی‌ها است تا بتواند آن‌ها را به جان هم بیندازد و به آن  گروه‌ها اعلام کرده است که اگر می‌خواهند بقا داشته باشند باید گروه دیگری را از بین ببرند.
 
آیت‌الله اراکی افزود: اکنون در عراق و سوریه شاهد فتنه‌اندازی دشمنان در میان جامعه اسلامی هستیم از همین رو باید هوشیار باشیم و توطئه دشمن را تشخیص دهیم و بدانیم امروز خواب ماندن و بی‌توجهی به امور اسلامی جایز نیست زیرا دشمن فتنه‌گران به نام شیعه و سنی را پشتیبانی می‌کند.
 
وی در ادامه به بیان خصوصیات گروه‌های تفرقه‌انداز وابسته به رژیم صهیونیستی و سازمان‌های جاسوسی چه در شیعه و سنی پرداخت و گفت: هدف اصلی این گروه‌های وابسته به سازمان‌های جاسوسی ایجاد فتنه و تفرقه است از همین رو ما باید در این زمینه هوشیار باشیم که این گروه‌ها در جمع‌های مذهبی ما نفوذ نکنند زیرا آن‌ها می‌خواهند اجازه ندهند تا حج، اربعین و عاشورا که یکی از عوامل وحدت بود شکل گیرد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: نخستین خصوصیت این گروه‌های وابسته آن است که آن‌ها تلاش می‌کنند حرفی بزنند و رفتاری انجام دهند تا گروه دیگر را به دشمنی وادارند اما باید بدانیم شیعیان و اهل سنت با این که اختلاف نظر دارند اما مسلمانند و به پیامبر و قرآن واحد ایمان دارند و قبله‌شان کعبه است.
 
آیت‌الله اراکی تاکید کرد: اختلاف نظر بین مسلمانان نباید موجب درگیری، نفاق و فتنه شود.
 
وی در ادامه به بیان خصوصیت دوم این گروه‌ها پرداخت و گفت: هیچ وقت این گروه‌ها بر علیه آمریکا واسرائیل حرف نمی‌زنند و هیچ اعتراض و نقدی بر علیه رژیم صهیونیستی ندارند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که دشمنان ما شبکه‌هایی با نام ائمه اطهار راه اندازی کرده‌اند تصریح کرد: این شبکه‌ها در هیچ زمانی دشمنی با اسرائیل ندارند و فقط جمهوری اسلامی ایران را هدف هجمه‌های خود قرار می‌دهند و انتقاد می‌کنند که چرا به فلسطین کمک می‌کنند از همین رو ما باید بدانیم دفاع از فلسطین دفاع از مرزهای اسلام است.
 
آیت‌الله اراکی در پایان به بیان خصوصیت سوم این گروه‌ها پرداخت و خاطر نشان کرد: خصوصیت اصلی این گروه‌ها آن است که با نظام جمهوری اسلامی ایران معاند هستند و دشمنی دارند و این سه ویژگی که مطرح شد علامت و خصوصیت گروه‌های وابسته هستند که به دست سازمان‌های جاسوسی و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آیت ، الله ، اراکی ، مجمع ، تقریب ، وحدت ، نماز ، جمعه ، شیعه ، سنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.