سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش هفته شانزدهم لیگ ملی بسکتبال؛

دربی تهران بی حاشیه نماند/ صعود هفته الماس به رده چهارم

دربی بسکتبال تهران که پر حاشیه ترین بازی دور رفت لیگ ملی بود در دور برگشت نیز بدون حاشیه تمام نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در هفته شانزدهم لیگ ملی بسکتبال، تیم مهرام تهران علاوه بر جبران شکست دور رفت مقابل دانشگاه آزاد، صدرنشینی در جدول رده بندی را هم تثبیت کرد و هفت الماس قزوین نیز به رده چهارم رسید.

شروع بد دانشگاه آزاد


تیم دانشگاه آزاد که در سالن آزادی مهرام را برده بود، امید زیادی به تکرار این نتیجه در سالن اختصاصی تهران شمال داشت اما با 7 امتیاز بدون جواب مهرام در 5 دقیقه اول بازی شوکه شد.  
مهرام کوارتر اول بازی را با نتیجه 16 بر 8 برد و با تساوی 11-11 در کوارتر دوم، اختلاف 8 امتیازی در پایان نیمه میان دو تیم باقی ماند.

محمد حسن زاده با 7 امتیاز و 9 ریباند و سعید داورپناه با 9 امتیاز بهترین بازیکنان نیمه اول بازی بودند. 

حفظ اختلاف 10 امتیازی

بازیکنان دانشگاه آزاد در نیمه دوم نیز هر چه تلاش می کردند با اختلافی حدود 10 امتیاز مواجه بودند که به هیچ نحوی کمتر نمی شد. از طرفی اعتراضات تیم میزبان نسبت به داوری هم با نزدیک شدن به پایان بازی، بیشتر می شد. 

دانشگاه آزاد در شروع کوارتر پایانی، روزبه ارغوان را به خاطر خطای پنجم روی سجاد مشایخی از دست داد. موسی نبی پور بازیکن مهرام در اواسط کوارتر 5 خطایی شد و دقایقی بعد آرن داودی گارد رأس دانشگاه هم به خاطر اعتراضاتی که نسبت به خطای خود داشت با یک تکنیکال و ثبت خطای پنجم از بازی خارج شد.

در حالی که دقایق پایانی کاملا تحت الشعاع بحث داوری و اعتراضات بازیکنان و کادرفنی دانشگاه قرار گرفته بود، بازی با نتیجه 62 بر 49 به نفع مهرام به پایان رسید.

شاهین طبع: بازی بار فنی نداشت


مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد بعد از مسابقه در جمع خبرنگاران تاکید داشت که این بازی اصلا بار فنی نداشته و صحبت های قبلی مصطفی هاشمی قضاوت ها را تحت تاثیر قرار داده است.

به اعتقاد شاهین طبع زمانی که از شروع مسابقه بسیاری از خطاها گرفته نمی شود، بازیکنان تیم عصبی می شوند و بازی آنها هم تاثیر می پذیرد.

جواد داوری کاپیتان دانشگاه آزاد هم اعتقاد داشت که داوران 6 خطای حریف را نگرفته اند و سوت های بدی زده اند که در جریان بازی تاثیر داشت.

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام در سوی دیگر تاکید کرد که در بازی رفت هم خودش مقصر باخت تیم بوده و حساسیت زیادی درست کرده بود. هاشمی گفت: دانشگاه آزاد تیم شایسته ای است. بازی بسکتبال هم همین است که یک روز در آن برنده و یک روز بازنده می شوی.

حواشی دربی

سرپرستان دو تیم از کوارتر اول اعتراضات خود به ناظر مسابقه و رئیس کمیته مسابقات شروع کرده و گاهی همزمان به سمت میز ناظر نزدیک می شدند.

سرمربی و سرپرست مهرام در کوارتر اول بعد از اعلام یک خطا از مهراد آتشی وارد زمین شده و اعتراض کردند.

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد هم که در کنار نیمکت دانشگاه آزاد از ابتدا آرام و قرار نداشت و به داوری بازی هم اعتراض می کرد، در اواخر نیمه اول برای گرفتن توپی که به اوت می رفت، نزدیک به یک متر در کنار نیمکت پرید!

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام از بیرون زمین بحثی با سعید داورپناه داشت که داورپناه را عصبی کرده بود و واکنش او را برانگیخت.

در حالی که دانشگاه آزاد میزبان این مسابقه به شمار می رفت، تعداد تماشاگرانی که تیم مهرام برای تشویق به سالن آورده بود بیشتر از تیم میزبان به نظر می رسید. تماشاگران مهرام در پشت نیمکت این تیم مستقر شده بودند و تماشاگران دانشگاه آزاد نیز در جایگاه روبرویی مستقر بودند.

پاس ساهاکیان به هاشمی

اوشین ساهاکیان در یک حمله کوارتر چهارم به اشتباه توپ را به مصطفی هاشمی سرمربی تیم در بیرون زمین پاس داد.

بعد از اتمام مسابقه، جواد داوری و صمد زاده سرپرست مهرام با یکدیگر درگیر شدند و گویا هر دو طرف بحث خریدن داور را در بازی های رفت و برگشت به میان آوردند. صمدزاده سال قبل هم با مهدی کامرانی در تیم پتروشیمی درگیر شده بود.

شنیده می شود بعد از بازی هم بحث های مربوط به داوری از سوی تیم دانشگاه آزاد تا رختکن داوران ادامه داشته و داوران پاسخگوی اعتراضات و برخی اتهامات بودند.

بعد از آرام شدن جو سالن، جواد داوری و اوشین ساهاکیان کاپیتان های اصفهانی دو تیم با پرداخت مبلغ قانونی، اعتراضی رسمی را در مورد نحوه قضاوت داوران نوشتند و به نمایندگان فدراسیون ارائه کردند.

زنگنه موثرترین بازیکن میدان


آرمان زنگنه بازیکن مهرام با 11 امتیاز، 12 ریباند، 6 توپربایی و 6 بلاک شات موثرترین بازیکن این دیدار بود. سعید داورپناه و سجاد مشایخی هم هر کدام 15 امتیاز برای مهرام داشتند.

جواد داوری با 17 امتیاز و 3 ریباند در کنار محمد حسن زاده با 13 امتیاز و 11 ریباند بهترین بازیکنان دانشگاه آزاد بودند.

گفتنی است تیم دانشگاه آزاد در مجموع 26 درصد پرتاب منطقه ای و 16 درصد پرتاب 3 امتیازی موفق (4 از 24 اقدام) داشت و مهرام 44 درصد پرتاب منطقه ای و 50 درصد پرتاب 3 امتیازی موفق (8 از 16 اقدام) داشت.

بازیکنان دانشگاه آزاد در مجموع 41 و بازیکنان مهرام 33 ریباند تا پایان بازی داشتند.

نیمکت مهرام در این بازی 22 امتیاز به دست آورد در حالی که نیمکت دانشگاه آزاد تنها 4 امتیاز ثبت کرد.

مهرام در حال حاضر با یک بازی بیشتر در صدر جدول رده بندی قرار دارد.

صعود هفت الماس به رده چهارم

هفت الماس قزوین با برد 64 بر 53 مقابل ثامن مشهد بالاخره با 21 امتیاز به رده چهارم جدول رسید در حالی که شهرداری گرگان که در این هفته استراحت داشت با این تغییرات جدول، یک رده پایینتر از پمینا قرار گرفت.

نفت آبادان در بازی خانگی مقابل پتروشیمی بندرامام، هر دو نیمه را با برد شروع کرد و با شکست خاتمه داد.

آبادانی ها که کوارتر اول بازی را با اختلاف 3 امتیاز برده بودند در پایان نیمه با نتیجه 38 بر 34 بازنده شدند.

کوارتر سوم هم با 2 امتیاز بیشتر به نفع نفت تمام شد و این تیم در کوارتر چهارم با 6 امتیاز نسبت به پتروشیمی برتری داشت اما بازی در پایان با نتیجه 86 بر 79 به نفع پتروشیمی شد و نفت به رده پنجم سقوط کرد.

تیم پمینا اصفهان هم هر چهار کوارتر بازی با صنایع ماهشهر را برد و با ثبت نتیجه 87 بر 53 به رده ششم جدول صعود کرد.

پمینا در حال حاضر یک بازی بیشتر از گرگان دارد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: هفته ، شانزدهم ، لیگ ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.